اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کنفرانس بیوشیمی زمینه‌ساز همکاری‌های داخلی و خارجی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کنفرانس بین‌المللی بیوشیمی فیزیک زمینه‌ساز همکاری بین محققان داخلی و خارجی و نشر یافته‌های جدید علمی در علوم پایه و علوم بین رشته‌ای است.

کنفرانس بیوشیمی زمینه‌ساز همکاری‌های داخلی و خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در مراسم آغاز به کار اولین کنفرانس بین‌المللی بیوشیمی فیزیک ایران در اردبیل اظهار داشت: بی‌تردید صیانت از حیات بشری و تلاش در راستای حفظ سلامتی جامعه از آرمان‌های بزرگ جوامع بین‌المللی بوده و دستیابی عالمان و محققان عرصه دانش به این مهم تنها به واسطه علم و حوزه‌های مختلف دانش بشری تحقق می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارزشمند‌ترین مفاهیم بشری و خصوصاً اعتقادی در مکاتب مختلف دینی توجه به علم و تکریم عالمان است و ما خرسندیم در این برهه از زمان میزبان عالمان و دانشمندان برجسته‌ای هستیم که در مسیر تعالی علمی و خدمت به هم‌نوع از هرگونه تلاش فروگذار نیستند.

رئیس کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک ایران یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فرصت را مغتنم شمرد و با هدف ایجاد بستری مناسب برای افزایش ارتباطات علمی و پژوهشی بین محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک کرد تا با طرح بیانات و مقالات علمی و پژوهشی بین اساتید و محققان تبادلات علمی در راستای ارتقای دانش حوزه بیوشیمی و فیزیک صورت پذیرد.

پور‌فرضی اهداف کنگره بیوشیمی فیزیک را اهدافی ارزشمند و قابل تامل خواند و افزود: ‌در راستای فراهم‌‌سازی بین اصول و اعلام آخرین یافته‌های دانش بیوشیمی فیزیک در این محفل مقدس علمی جمع شدیم و یقینا‍‍ً این گردهمایی زمینه‌ساز همکاری بین محققان داخلی و خارجی و نشر یافته‌های جدید علمی در علوم پایه و علوم بین رشته‌ای خواهد بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ پیشرفت‌های تحیر بر‌انگیز دانش بشری در قلمرو علوم فرا رشته‌ای یعنی دانش بیوشیمی فیزیک و زیست شناختی مولکولی، سلول‌های بنیادی و داروسازی که با دانش نانو نیز عجین و مکمل می‌شود گستره شناخت اندیشمندان و پژوهشگران علم و دانش را وسعت بخشیده و افق‌های روشنی را در مسیر سعادت و سلامت جامعه بشری ترسیم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مهمترین شاخص‌های علم بیوشیمی فیزیک را شناخت ماکرو مولکولی حیاتی یعنی همان پروتئین‌ها، ژن‌ها و سایر مولفه‌های زیست شناختی دانست و افزود: از دستاورد و رهاورد جدید این علم شناخت علل بیماری‌ها و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ها است.

پور‌فرضی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حضور علمی و پر‌شور بیش از 400 نفر محقق و پژوهشگر برجسته داخلی و خارجی را که با ارائه مقالاتشان به این کنگره عظیم بین‌المللی اعتبار بخشیده‌اند به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم همواره در مسیر تحقیق و پژوهش پر‌فروغ جلوه‌گری نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این کنگره بین‌المللی شرکت‌کنندگانی از هشت کشور جهان آخرین مقالات و یافته‌های علمی خود را در حوزه بیوشیمی فیزیک ارائه داده و خود نیز در این کنگره بزرگ شرکت دارند.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول