اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در اهواز

همایش سرباز معلمان خوزستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش توجیهی سرباز معلمان خوزستان در تالار فردوسی اهواز برگزار شد.

همایش سرباز معلمان خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این همایش حدود 300 نفر از سربازان معلم از سراسر خوزستان حضور داشتند.

عبدالعظیم مهرخواه معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش در این نشست توجیهی گفت: سرباز معلمی یکی از بهترین روش‌های گذارندن دوره سربازی است چراکه آنهایی که به این شکل خدمت می‌کنند در حقیقت در خدمت مقدس سربازی، کار مقدس معلمی را انتخاب کرده‌اند.

وی همچنین آموزش و پرورش را مهم‌ترین پایه جامعه معرفی کرد و افزود: قرن گذشته قرن اطلاعات بود و قرن حاضر قرن دانش است. در دنیای امروز هر کشوری که تولید کننده دانش باشد یک جامعه پیشرو محسوب می‌شود. این مسئله بدون یک سیستم آموزش و پرورش پیشرفته میسر نیست.

مهرخواه ادامه داد: وظیفه معلمان چه آن‌هایی که به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و چه آنها که حق التدریسی هستند و حتی سربازان معلم، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

سیروس خدادادی معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این نشست اظهار کرد: معلمی یکی از شغل‌هایی است که در دین اسلام مقدس شمرده می‌شود. پیامبر اسلام نیز خود را معلم می‌دانست و ائمه اطهار نیز همگی معلم بودند.

وی اضافه کرد: سربازان معلم نباید تصور کنند، سرباز هستند. آنها در درجه اول معلم هستند که به جامعه خدمت می‌کنند.

خدادادی همچنین گفت: هرکس که قصد ادامه همکاری را با آموزش و پرورش بعد از دوره خدمت خود دارد باید بداند که اولویت استخدام با آنهاست زیرا دو سال آموزش دیده‌اند و سابقه کاری آنها در این مدت، سرمایه‌ای برای خودشان و همچنین آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

سید مرتضی سید موسوی کارشناس نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: بخشنامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به دست ما رسیده که طبق آن همه سربازان معلم باید در مقطع ابتدایی در مدت خدمت خود را بگذارنند.

اظهارات سید موسوی درباره این بخشنامه در حالی عنوان شد که در زمان ثبت نام برای جذب سرباز معلمان در اواخر دی ماه سال 90، مفاد بخشنامه این بود که برای بعضی رشته‌ها تنها در مقطع دبیرستان عضوگیری می‌شود.

یکی از سربازهای معلم دارای مدرک کارشناسی مکانیک در این همایش به خبرنگار فارس گفت: زمانی که به یکی از ادارات آموزش و پرورش مراجعه کردم و بخشنامه را دیدم، صراحتاً در جدول مشخص شده بود، در مقطع دبیرستان در یکی از هنرستان‌های کار و دانش‌های آن ناحیه مشغول به خدمت می‌شوم.

نیما ارزانی افزود: به این دلیل برای گذراندن خدمت خود به صورت سرباز معلم ثبت نام کردم که می‌توانستم در مقطع دبیرستان تدریس کنم و احتمالاً بخواهم در آموزش و پرورش استخدام شوم.

این سرباز معلم در ادامه از این بخشنامه ابراز نارضایتی کرد و گفت: من چهار سال در رشته مکانیک که سخت‌ترین رشته حال حاضر مقطع کارشناسی است درس خواندم و انتظار داشتم در این دوره دوساله سربازی از اطلاعات تئوری و همچنین فنی من استفاده شود. اما به جای آن باید بروم در یکی از مدارس ابتدایی و عملا نمی‌توانم از علومی که در دوره دانشگاه آموخته‌ام استفاده کنم.

سربازان معلم که همایش با حضور آنان برگزار شد، اوایل تیرماه برای گذران خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول