اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت در پیامی به کنگره بین‌المللی بیوشیمی اردبیل

بیوشیمی کارکرد نوینی را در بحران‌های بشری ایفا می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به اولین کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک در اردبیل ‌علم بیوشیمی فیزیک را ایفاگر نقش اساسی و حیاتی در برابر بحران‌های بشری اعلام کرد.

بیوشیمی کارکرد نوینی را در بحران‌های بشری ایفا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرضیه وحید دستجردی در پیامی که صبح امروز در اولین کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک ایران قرائت شد، آورده است: بی‌تردید پیشرفت‌هایی که در عرصه علوم و تحقیقات علمی و پژوهشی در جهان رخ داده بسیار خیره ‌کننده و شگرف بوده چنانچه در دهه‌های اخیر جنبش‌های علمی در شتابی سریع و بر‌ق‌آسا دانش بشری را به سوی همگرایی و هم‌افزایی سوق داده است که از رهاورد آن علوم متنوعی در جوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده و در مسیر خدمت به علم و بشریت نقش کاربردی ایفا می‌نماید.

این پیام خاطرنشان کرد: بیوشیمی فیزیک یکی از دانش‌های بین رشته‌ای است که با استفاده از اصول و مفاهیم متنوع و بسیار پیچیده علم فیزیک، شیمی و زیست شناسی مسائل بنیادی و زیست شناختی را مورد بررسی و مداقه قرار می‌دهد.

در بخشی از پیام عضو کابینه دولت دهم آمده است: امروزه بشریت با اشراف به بیماری‌ها در صدد است بیماری‌ها را در سطح مولکولی و مکانیسم آن مورد بررسی و شناخت علمی قرار دهد و این شناخت‌ها در حوزه ماهیت، تغییر اشکال در تاخوردگی پروتئین‌ها و ساختار عملکرد آنزیم‌ها و بیان ژن‌ها تعریف و توصیف می‌شود.

در ادامه پیام وحید دستجردی آمده است: بی‌شک علم بیوشیمی فیزیک درحوزه پزشکی نقش اساسی و حیاتی را بازی نموده و کاربردی‌ترین کارکرد را در بحران‌های بشری ایفا کرده است و جهان در عرصه فیزیک، پزشکی سلول‌های بنیادی، شیمی و داروسازی پیشرفت‌های بزرگی را توسط محققین و پژوهشگران گرانقدر شاهد بوده است و جهش و توسعه علمی مرهون و مدیون دانشمندان، عالمان و محققان در این حوزه است.

این پیام می‌افزاید: جای بسی مسرت و خوشبختی است که محققان و پژوهشگران کشورمان جمهوری اسلامی ایران با روحیه جهادی در حوزه تحقیقات دارویی و داروسازی وارد شده و با دستیابی به فناوری پیچیده سلول‌های بنیادی با همت و تلاش بیشتر و شبانه‌روزی موفق به ارائه مقالات ارزنده علمی به مراجع علمی و بین‌المللی و همچنین ساخت داروهای حیاتی و اساسی شده که برخی از آنها در انحصار چند کشور توسعه یافته است و ما همواره در دهه‌های قبل وابستگی شدیدی به آن کشورها داشتیم و در حال حاضر با تولید علم و فناوری‌های ارزشمندی در حوزه پزشکی و سایر حوزه‌ها در پیشبرد دانش بشری در دنیا سهیم بوده و حضور کشور ایران در این عرصه‌ها به عینه مبرهن و آشکار است.

در بخش پایانی پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: میهمانان بزرگوار، اساتید، محققین و پژوهشگران داخلی و خارجی ضمن خوشامد‌گویی و تشکر از حضور علمی و پر‌شور شما در این کنگره امیدواریم در عرصه تحقیق و پژوهش که همراه با حس نوع دوستی و در راستای خدمت به جامعه بشری و همنوعان می‌باشد موفق و موید باشید چرا که حاصل زحمات و خدمات انسان‌ دوستانه شما به مانند چراغ راهنما در مسیر جامعه بشری طلیعه می‌کند.

انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول