اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز همدان خبر داد

برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز در همدان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز در آبان‌ماه سال جاری در همدان خبر داد.

برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نماز و تمسک به نماز موجب سوق یافتن جامعه به سمت و سوی تعالی و رشد می‌شود، افزود: جامعه نمازی جامعه زیبا و بی‌آلایشی است، به طوری که افرادی که به نماز تمسک می‌جویند، افرادی بدون نفاق و دورنگی خواهند بود.

وی تصریح کرد: دغدغه‌های فرهنگی به طور قطع ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال دارد که باید متولیان فرهنگی در راستای شناخت ناهنجاری‌ها و رفع آنها تلاش کنند تا فرهنگی سالم و با نشاط در جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه افزود: ستاد اقامه نماز بر مبنای مأموریت ذاتی خود تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های مشروع در راستای ترویج و اشاعه و تعمیق‌بخشی نماز در جامعه وظیفه خود را انجام دهد که در این راستا برنامه‌هایی را عملیاتی می‌کند.

وی از برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز در همدان خبر داد و گفت: امسال برای دومین بار همدان میزبان هنرمندان کشور است تا دومین جشنواره نماز را که خود آن را ابداع کرده است، برگزار کند.

حسنی‌حلم از برگزاری این جشنواره در آبان‌ماه سال جاری خبر داد، و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، استفاده از تمام ظرفیت‌های معنوی، استفاده از ظرفیت هنرمندان متعهد و خلاق کشور در تولید آثار فاخر هنری در نماز و شناسایی استعدادهای پنهان هنری در راستای ترویج فرهنگ دینی است.

وی اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود در رشته‌های فیلمنامه‌نویسی، تولید فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: در اواخر تیرماه سال جاری نیز همایش استانی "نماز در آئینه رمضان" برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش پنجمین بار است که برگزار می‌شود، گفت: در این همایش از تمام ظرفیت‌های استان بهره‌مند می‌شویم.

حسنی‌حلم اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی با توزیع 10 هزار جلد کتاب، نشست‌های علمی دانش‌آموزی، نشست علمی دانشجویی، مسابقه تألیف کتاب نماز، مسابقه مکاتبه‌ای نماز، آموزش مربیان مهدکودک، آموزش مروجان فرهنگ نماز، دوره آموزشی نماز شایستگان، آموزش کوتاه مدت تحت عنوان "دوره مفتاح" و طرح آموزشی قرائت صحیح نماز ویژه روستاییان از سایر برنامه‌های ستاد اقامه نماز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول