اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی

26 پروژه عمرانی و تولیدی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی 26 پروژه عمرانی و تولیدی به همت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

26 پروژه عمرانی و تولیدی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر امروز در مراسم بهره‌برداری نمادین از این پروژه‌ها در اردبیل اظهار داشت: این تعداد پروژه با 138 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و بهره‌برداران عرصه کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش از مزایای آن استفاده می‌کنند.

عادل عبدایمانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها 4 هزار و 892 خانوار بهره‌مند شده و برای 61 نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال مولد ایجاد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که استان اردبیل از مستعدترین استان‌ها در عرصه تولید محصولات متنوع کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در این استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که این میزان تولید زمینه یک توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال مولد را در عرصه کشاورزی فراهم آورده است.

عبدایمانی راندمان آبیاری مزارع کشاورزی را در استان 42 درصد اعلام کرد و افزود: با افزایش این راندمان و مهار آب‌های سطحی در استان این قابلیت در یک برنامه دو ساله قابل افزایش تا 53 درصد است.

این مسئول اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به بارش‌های مناسب بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن محصول متنوع استحصال کنیم که 2 میلیون تن آن زراعی، 510 هزار تن محصولات دامی و مابقی نیز تولیدات باغی است که علاوه بر تأمین مصرف استان بخشی از آن به سایر مناطق کشور عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرستان مشگین‌شهر نیز دو طرح کشاورزی به بهره‌برداری رسید که این طرح‌ها مربوط به افتتاح یک واحد مرغداری با 18 هزار و 500 واحد پرورش طیور و اشتغالزایی برای 10 نفر است.

همچنین طرح آبیاری 30 هکتار از اراضی دیم منطقه با 350 میلیون تومان سرمایه‌گذاری همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید که به نظر می‌رسد بهره‌برداران با انتقال آب و اجرای طرح‌های شبکه‌ای در این زمینه قادر هستند تولیدات خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول