اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌‌شرقی:

13 هزار پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح 13 هزار و 800 پروژه عمرانی با 8 هزار میلیارد تومان در دولت نهم و دهم در استان خبر داد.

13 هزار پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح عملکرد عمرانی دولت در بخش‌های مختلف استان اظهار داشت: از آغاز به‌ کار دولت نهم تا دهه فجر سال گذشته، 13 هزار و 800 پروژه عمرانی در استان افتتاح شده که برای اجرای آنها قریب به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی از افزایش 83 درصدی حجم آب استحصالی، بهبود 60 درصدی وسعت احیای اراضی کشاورزی با اجرای پروژه‌های سدسازی، رشد 104 درصدی ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، افزایش سطح بافت‌های فرسوده بهسازی‌شده به میزان 380 هکتار و افزایش 108 درصدی تعداد روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز استان در طول دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

اشرف‌نیا افزود: در همین تعداد کلاس‌های احداثی مدارس، 229 درصد و زیربنای کلاس‌ها، 88 درصد افزایش داشته است؛ ضمن اینکه خیران مدرسه‌ساز نیز 88 درصد نسبت به مدت مشابه گذشته اعتبار هزینه کرده‌اند.

اشرف‌نیا میزان افزایش اعتبار اجرای طرح‌های هادی روستایی از سال 84 را یک‌هزار و 163 درصد عنوان کرد و گفت: تنها در این مدت 840 کیلومتر راه روستایی در استان احداث و یک‌هزار و 759 کیلومتر آسفالت شده است در حالی‌که قبل از آن دو هزار و 618 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 856 کیلومتر راه غیرآسفالته در استان وجود داشت.

وی ادامه داد: دولت‌های نهم و دهم 181 کیلومتر آزادراه در استان ساخته؛‌ در حالی‌که قبل از آن هیچ آزادراهی در این استان وجود نداشت.

معاون استاندار در خصوص شاخص‌های اقتصادی استان نیز گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان، 548 درصد و تعداد سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی، 713 درصد در طول دولت‌های نهم و دهم رشد داشته و صادرات استان نیز در این مدت به میزان 71 درصد افزایش یافته است.

اشرف‌نیا همچنین میزان افزایش سرانه اعتبار عمرانی استان از سال 84 تاکنون را 115 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول