اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس خبر داد

پیشنهاد تلفیق کمیسیون بهداشت و درمان با کمیسیون اجتماعی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که سلامت یک امر میان‌بخشی است، ممکن است تلفیق کمیسیون بهداشت و درمان با کمیسیون اجتماعی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

پیشنهاد تلفیق کمیسیون بهداشت و درمان با کمیسیون اجتماعی

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به مسائل خاص کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم شورای اسلامی، اظهار کرد: موضوع سلامت و بهداشت یک موضوع کاملاً تخصصی است و نیازمند افراد متخصص برای عضویت در این کمیسیون است.

قاضی‌زاده اظهار کرد: برخی از پزشکان حاضر در مجلس نهم، به دلیل سوابق اجرایی ترجیح دادند در کمیسیون برنامه و بودجه به خدمت خود ادامه دهند و برخی دیگر نیز از آنجا که جزو اساتید دانشگاه در زمینه پزشکی هستند، برای کمیسیون آموزش و تحقیقات نام‌نویسی کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات یادآور شد: از آنجا که مبحث سلامت، یک امر میان‌بخشی است، در مجلس هشتم نیز پیشنهاد شد که کمیسیون بهداشت و درمان با کمیسیون اجتماعی تلفیق شود که مورد موافقت قرار نگرفت و ممکن است در مجلس نهم این امر مجدداً در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: روش غربی‌ها در مذاکره با ایران از همان ابتدا، مبتنی بر زور و عدم عقلانیت بوده است.

قاضی‌زاده ادامه داد: آنها می‌خواهند ایران را از قدرت اقتصادی و مهم‌تر از آن، از قدرت علمی محروم کنند، زیرا خود نیز به‌ خوبی می‌دانند که هدف اصلی ایران، دست‌یابی به قدرت نظامی نیست.

وی گفت: کشورهای غربی در هر مرحله‌ از مذاکرات که دچار مشکل می‌شوند، فشارهای خود علیه ایران را افزایش می‌دهند که نمونه آن را می‌توان در تحریم‌ها و هم‌چنین تغییر ادبیات اخیر غربی‌ها مشاهده کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم، ادامه داد: نمونه اصلی و شاه‌کلید تغییر گفتمان غرب، اظهارات وزیر خارجه آمریکا است که عنوان کرده، 1+5 تنها در صورتی به مذاکره با ایران ادامه می‌دهد که ایران از تمایل خود برای غنی‌سازی 20 درصد دست بردارد.

قاضی‌زاده تاکید کرد: هدف تمام تحریم‌ها و فشارهای غرب این است که ایران را به غنی‌سازی 5 درصد متوقف و قانع کنند.

وی تصریح کرد: البته این شیوه غربی‌ها، یک حربه منسوخ و قدیمی است زیرا آنها ابتدا با هسته‌ای شدن ایران به‌ صورت کلی مشکل داشتند، اما کم‌کم و در طی زمان و در اثر پافشاری ایران به حقوق قانونی خود، تغییراتی را در خواسته‌های خود به ‌وجود آوردند.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه غربی‌ها در مواضع خود شفافیت ندارند، بیان کرد: تنها زمانی حاضر هستیم با آنها مذاکره کنیم که خود آنها نیز خواهان این باشند که مذاکرات به نتیجه‌ برسد و از پیش‌‌شرط‌‌های خود صرف‌نظر کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران در مذاکرات خود، تنها مسائل هسته‌ای را مطرح نمی‌کند، بلکه بسیاری از مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی نیز از سوی ایران در این مذاکرات دارای اولویت است.

وی بیان کرد: مسائل مربوط به سوریه و بحرین و هم‌چنین اوضاع فلسطین اشغالی در کنار مقابله با تروریسم بین‌المللی، از مهم‌ترین دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آتی با 1+5 است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول