اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شایق با اشاره به کثرت تقاضا برای عضویت در برخی کمیسیون‌های مجلس:

اصرار برای عضویت در کمیسیونی خاص برای برخورداری از رانت ارتباطی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد اصرار برای عضویت در کمیسیونی خاص برای برخورداری از برخی ارتباطات و امکانات است که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

اصرار برای عضویت در کمیسیونی خاص برای برخورداری از رانت ارتباطی است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تبریز اظهار کرد: اشتیاق نمایندگان مجلس برای عضویت در برخی از کمیسیون‌های خاص و عدم رغبت برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی دیگر باعث تضعیف جایگاه مجلس و شأن نمایندگی می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم با اشاره به کثرت داوطلبان عضویت در کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و انرژی افزود: باعث تاسف است که در چنین شرایطی کمیسیون‌های مهمی همچون کمیسیون اصل نود قانون اساسی و کمیسیون فرهنگی مجلس با کمبود متقاضی مواجه بوده و عضویت بعضی از نمایندگان در این کمیسیون‌ها تحمیلی باشند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس در زمان تبلیغات انتخابات از کمرنگ بودن بعد نظارتی مجلس و یا اوضاع فرهنگی کشور انتقاد کرده و هدف خود از ورود به عرصه انتخابات را تقویت بعد نظارتی مجلس و ساماندهی به حوزه فرهنگ اعلام می‌کردند که با وضعیت به‌وجود آمده باید پاسخگوی علت عدم رغبت برای عضویت در کمیسیون‌های مربوطه باشد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس هفتم با اشاره به نقش نظارتی این کمیسیون گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران قوای مجریه، قضائیه و مقنّنه به‌صورت جداگانه به اعمال قدرت می‌پردازند که برای جلوگیری از قانون‌شکنی و تعدی به حقوق فردی و اجتماعی افراد و همچنین تضمین آزادی و امنیت مردم، به استناد قانون اساسی کمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به شکایات عامه مردم از طرز کار قوای سه‌گانه تشکیل شده است و حال باید بررسی شود که علت عدم استقبال منتخبان مردم از چنین کمیسیون مهمی چیست.

وی، نقش کمیسیون فرهنگی مجلس را نیز سرنوشت‌ساز دانست و افزود: انقلاب اسلامی، یک حرکت فرهنگی است و همه امور کشور به نوعی شکل گرفته از مسائل فرهنگی و ارزش‌های حاکم بر جامعه است و شایسته نیست که نمایندگان مردم برای خدمت در کمیسیون فرهنگی از خود اقبال نشان ندهند.

شایق، آسیب‌شناسی در مورد فعالیت نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف مجلس را ضروری دانست و اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از موارد اصرار برای عضویت در کمیسیونی خاص برای برخورداری از برخی ارتباطات و امکانات است که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول