اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سهم عضویت از چهار کمیسیون به 6 کمیسیون رسید

نمایندگان اردبیل کرسی‌نشین 6 کمیسیون

خبرگزاری فارس: در حالی که در مجلس هشتم سهم استان اردبیل از عضویت نمایندگان استان در کمیسیون‌های متعدد مجلس به بیش از چهار کمیسیون نمی‌رسید در مجلس نهم این تعداد به 6 کمیسیون با تنوع متفاوت‌تر رسید.

نمایندگان اردبیل کرسی‌نشین 6 کمیسیون

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: سهم نمایندگان اردبیل در کمیسیون‌های متنوع مجلس بالاست و ما تلاش می‌کنیم تا در این کمیسیون‌ها حضور فعال داشته باشیم.

منصور حقیقت‌پور گفت: بحث انتخابات کمیسیون‌ها در مجلس نهم در حال انجام است که بعد از تعیین هیئت رئیسه سنی و بعد از تبادل نظر، رئیس دائم کمیسیون انتخاب می‌شود.

وی گفت: بنده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستم و دیگر نمایندگان استان اردبیل از جمله مصطفی افضلی‌فرد عضو کمیسیون اصل 90، میر قسمت‌ موسوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یونس اسدی عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، حبیب برومند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، کمال پیرموذن عضو کمیسیون صنایع مجلس و جلیل جعفری نیز عضو کمیسیون انرژی مجلس هستند.

وی ادامه داد: تمام نمایندگان استان با عضویت در این کمیسیون‌ ها تلاش می‌کنند از حق و حقوق استان در تمام زمینه‌ها به ویژه کشاورزی و بخش صنعت دفاع کرده و اعتبارات مورد نیاز را از طریق این کمیسیون مصوب کرده و به استان اختصاص دهند.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود از موافقت معاون اول رئیس جمهوری با تشکیل ستاد تنظیم بازار سیب زمینی خبر داد و گفت: این ستاد قرار است در آینده‌ای نزدیک با حضور نمایندگان استان‌های اردبیل، همدان، کردستان و اصفهان تشکیل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد ضرورت راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اردبیل اظهار داشت: به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده، وزارت امور خارجه با راه‌اندازی دفتر این وزارتخانه در اردبیل موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده این دفتر نمایندگی فعالیت خود را آغاز می‌کند افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل استان مرزی بوده و تبادل تجاری، اقتصادی، فرهنگی و رفت و آمدهای متعددی را بین مردم دو کشور شاهد هستیم ضرورت دارد این دفتر راه‌اندازی شود تا بسیاری از مشکلات مربوط به تردد مسافران، اخذ روادید و برخی مشکلات احتمالی در این زمینه به سرعت برطرف شود.

حقیقت‌پور در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در رایزنی که با مسئولان امور خارجه به ویژه شخص وزیر داشتیم قرار شد با تمهید مقدمات این دفتر به مرکزیت اردبیل راه‌اندازی شده و سرویس‌دهی به مردم و مسافران دو کشور انجام گیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول