اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان خبر داد

پیش‌بینی حضور 1200 دانش‌آموز درمیانی در طرح سنجش

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک‌هزار و 200 کودک درمیانی در طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان شرکت کنند.

پیش‌بینی حضور 1200 دانش‌آموز درمیانی در طرح سنجش

حسین اژدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان اظهار کرد: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از نیمه خردادماه سال جاری به صورت ثابت و سیار در 19 مجتمع آموزشی، پرورشی و مدارس مستقل شهری آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه می‌یابد.

وی از سنجش روزانه 25 تا 30 دانش‌آموز در این طرح خبر داد و تصریح کرد: تاکنون قریب به 165 کودک در شهر اسدیه و شهرهای قهستان، گزیک و طبس مسینا مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 15 نفر به مراکز تخصصی ارجاع شده‌اند و مابقی در مدارس شهرستان ثبت‌نام می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش درمیان ادامه داد: اجرای این طرح نرخ توسعه و زیرساخت‌های شهرستان را افزایش داده و کیفیت نظام تعلیم و تربیت را متحول می‌کند.

اژدری اضافه کرد: شهرستان مرزی درمیان سومین شهرستان خراسان جنوبی از نظر جمعیت دانش‌آموزی بوده که در چند سال اخیر رشد قابل قبولی در عرصه‌های مختلف آموزشی داشته است.

وی ‌افزود: تقویت نهاد تعلیم و تربیت، تجهیز مدارس و افزایش کیفیت سطح تعلیم و تربیت مهم‌ترین دغدغه مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان به شمار می‌رود و باید با قدرت نسبت به توسعه آموزش و پرورش اهتمام ورزیم.

مدیر آموزش و پرورش درمیان اجرای بندهای سند تحول بنیادین را گامی مؤثر در اجرایی شدن تعلیم و تعلم اسلامی دانست و گفت: سند تحول بنیادین، تجربه‌ای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت است.

اژدری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدون‌ترین سند تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: سند تحول با روش‌ها و چارچوب‌هایی که برای کار ارائه می‌دهد در ایجاد تحول بنیادین بسیار تأثیرگذار است.

وی نظام تعلیم و تربیت را یکپارچه خواند و تصریح کرد: هم‌راستایی خانواده و مدرسه شرط لازم برای تعلیم و تربیت و هم‌راستایی رسانه و مدرسه نیز شرط کافی برای آن است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان تهیه سند تحول بنیادین را تجربه‌ای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: گفتمان‌های لازم در ارتباط با اجرایی شدن این سند باید انجام شود و در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای اجرای آن استفاده گردد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول