حسین اژدری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در درمیان اظهار کرد: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از نیمه خردادماه سال جاری به صورت ثابت و سیار در 19 مجتمع آموزشی، پرورشی و مدارس مستقل شهری آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه مییابد.
وی از سنجش روزانه 25 تا 30 دانشآموز در این طرح خبر داد و تصریح کرد: تاکنون قریب به 165 کودک در شهر اسدیه و شهرهای قهستان، گزیک و طبس مسینا مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 15 نفر به مراکز تخصصی ارجاع شدهاند و مابقی در مدارس شهرستان ثبتنام میشوند.
مدیر آموزش و پرورش درمیان با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش درمیان ادامه داد: اجرای این طرح نرخ توسعه و زیرساختهای شهرستان را افزایش داده و کیفیت نظام تعلیم و تربیت را متحول میکند.
اژدری اضافه کرد: شهرستان مرزی درمیان سومین شهرستان خراسان جنوبی از نظر جمعیت دانشآموزی بوده که در چند سال اخیر رشد قابل قبولی در عرصههای مختلف آموزشی داشته است.
وی افزود: تقویت نهاد تعلیم و تربیت، تجهیز مدارس و افزایش کیفیت سطح تعلیم و تربیت مهمترین دغدغه مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان به شمار میرود و باید با قدرت نسبت به توسعه آموزش و پرورش اهتمام ورزیم.
مدیر آموزش و پرورش درمیان اجرای بندهای سند تحول بنیادین را گامی مؤثر در اجرایی شدن تعلیم و تعلم اسلامی دانست و گفت: سند تحول بنیادین، تجربهای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت است.
اژدری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدونترین سند تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: سند تحول با روشها و چارچوبهایی که برای کار ارائه میدهد در ایجاد تحول بنیادین بسیار تأثیرگذار است.
وی نظام تعلیم و تربیت را یکپارچه خواند و تصریح کرد: همراستایی خانواده و مدرسه شرط لازم برای تعلیم و تربیت و همراستایی رسانه و مدرسه نیز شرط کافی برای آن است.
مدیر آموزش و پرورش درمیان تهیه سند تحول بنیادین را تجربهای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: گفتمانهای لازم در ارتباط با اجرایی شدن این سند باید انجام شود و در این راستا از تمام ظرفیتهای موجود در شهرستان برای اجرای آن استفاده گردد.
انتهای پیام/ز20/پ3003