اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

سیستم توزیع منسجم و کارآمد در کشور شکل نگرفته است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: نظام توزیع منسجم و کارآمد در کشور ما شکل نگرفته چرا که تشکل‌ها خود باید بازاریابی کنند و تولیدات را به فروش برسانند.

سیستم توزیع منسجم و کارآمد در کشور شکل نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حیدر نوری ظهر امروز در گردهمایی تعاونی تشکل‌های روستایی و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: همه ما بر اساس تکلیف قانونی و شرعی باید کشور را بسازیم و در این راستا نیازهای روزمره را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه آراستگی سیمای حکومت اسلامی به اقتصاد آن بستگی دارد، افزود: در 50 سال گذشته در حوزه کشاورزی این همه تنوع محصول نداشتیم و امروز برنامه‌ریزی برای آینده است تا با آینده‌نگری برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان بیان داشت: تولید روز به روز نیازهای جدید ما را مجبور می‌کند که به سمت آینده‌نگری حرکت کنیم تا ماندگاری تولید بیشتر شود و ما باید با ایجاد زمینه‌های فکری و منسجم به این سمت سوق یابیم چرا که کشاورزان به صورت فردی موفق نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه ما باید از مشارکت آحاد جامعه استفاده کنیم، افزود: نخبگان جامعه در تولید بیشتر فعال هستند و در مواقعی مشاهده می‌شود که نخبگان سازمانی ندارند که به عنوان منسجم به وظایف خود عمل کنند و این رابطه باید دوطرفه باشد.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی از دیرباز تشکل‌ها وجود داشته است، افزود: تشکل‌ها باید تقویت شوند و بتوانند از حق و حقوق بخش خود دفاع کنند و حقوق مصرف‌کننده را رعایت کنند.

وی روابط بین تشکل‌ها و دولت را مهم دانست و گفت: امروز بدون راهکارهای علمی نمی‌توان مشکلات بخش‌های کشاورزی را حل کرد و باید برای این امر با کشاورزان بحث‌هایی داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان اذعان داشت: لزومی ندارد که در هر هفته جلسه تنظیم بازار بگذاریم بلکه تشکل‌ها باید قدرتمند باشند و اینها خود تنظیم بازار کنند و دولت نیز حمایت‌های خود را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها باید کانون‌های اعتماد باشند، افزود: تشکل‌ها باید خود برای توزیع بهتر محصولات خود بازاریابی کنند تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

نوری خاطرنشان کرد: نظام توزیع در کشور ما مشکل دارد و نظام توزیع منسجم و کارآمد شکل نگرفته است و تشکل‌ها خود باید بازاریابی کنند و تولیدات را به فروش برسانند.

وی از آمادگی برای کمک به بخش ترویج کشاورزی خبر داد و گفت: ما آمادگی حمایت داریم اما این آموزش‌ها باید به روز و هم اثرگذار باشد که تاکنون اثرگذاری لازم را نداشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان تصریح کرد: در بخش کشاورزی استان باید در تجارت بین‌المللی رابطه داشته باشد و با کشاورزان خارجی ارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه ایجاد شده است، افزود: کشاورزانی که وام کشاورزی دریافت کرده‌ و به دلایلی پرداخت نکرده‌اند، امسال اگر این‌ها به بانک مراجعه کنند، می‌توانند این بدهی را تا پنج سال تقسیط کرده و با نرخ سود قبلی پرداخت کنند که اگر تا آخر تسهیلات جدید پرداخت شود، جرایم بخشیده می‌شود.

نوری در پایان با بیان اینکه وثیقه وام‌ برای کشاورزان مشکلاتی را ایجاد کرده بود، افزود: امسال تصویب شد که بانک‌های عامل برای کشاورزان وثیقه اسناد مربوط به اراضی کشاورزان و اسناد منازل روستایی را لحاظ کنند که قانون بودجه این ظرفیت را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول