اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شورای اصناف کشور در مازندران:

نظام توزیع کالا در کشور ناکارا است

خبرگزاری فارس: نماینده شورای اصناف کشور در استان مازندران با اشاره به اینکه نظام توزیع کالا در کشور ناکارا است، گفت: ساختار شبکه توزیع کالا کشور باید به‌روز شود.

نظام توزیع کالا در کشور ناکارا است
سید هادی میرانی کناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: باید به سمت اصلاح ساختار شبکه توزیع کالا در کشور حرکت کنیم تا در زمان، انرژی و هزینه بتوانیم صرفه‌جویی کنیم.
وی تصریح کرد: نظام توزیع کالا در کشور به دلیل سنتی بودن کارایی لازم را ندارد و ضرورت نوین‌سازی آن احساس می‌شود.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان فریدونکنار یادآور شد: بیش از 90 درصد واحدهای صنفی فعال در بخش‌های تولیدی و توزیعی کشور هنوز به روش سنتی کار تولید و توزیع را انجام می‌دهند که با توجه به ضرورت ارتقای جایگاه و بهینه‌سازی عملکرد صنوف کشور، انطباق فعالیت آنها بر اساس روش‌های نوین و به روز ضروری است.
میرانی با اشاره به نبود رونق در بازار فریدونکنار خاطرنشان کرد: از جمله دلایل رکود بازار وابسته بودن بازار شهرستان‌ها به بازار مرکز کشور یعنی تهران است که با توجه به افزایش قیمت در تهران شاهد افزایش قیمت نیز در شهرستان هستیم که این امر به بازار صدمه وارد می‌کند.
وی تولید اصلی شهرستان فریدونکنار را برنج، صید ماهی و مرکبات عنوان کرد و افزود: در طی سال‌های اخیر صید ماهی کمتر شده است و تولید در این بخش کاهش یافته است.
میرانی همچنین با اشاره به اینکه میزان ساخت و ساز در این شهرستان کاسته شده است، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش ساخت‌وساز گران شدن مصالح ساختمانی و آهن‌آلات است.
وی افزود: 30 اتحادیه در این شهرستان فعال هستند که از این تعداد 12 اتحادیه توزیعی و 18 اتحادیه تولیدی است.
میرانی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان فریدونکنار را 3 هزار و 275 واحد برشمرد و گفت: تعداد واحدهای بدون پروانه نیز حدود 800 واحد بوده که اقدامات لازم برای ساماندهی آنها در حال انجام است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول