اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفت

اختصاص فضای بازار‌یابی به تمامی شهرک‌های صنعتی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در سال‌جاری با توجه به گستردگی استان و تعداد شهرک‌های صنعتی تلاش شده است که فضای بازار‌یابی به تمامی شهرک‌ها ارائه شود.

اختصاص فضای بازار‌یابی به تمامی شهرک‌های صنعتی اصفهان

مرتضی یزدخواستی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرایی این مجموعه در اصفهان اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی زیر‌مجموعه‌ای از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تأمین زیر‌ساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و ساماندهی وضعیت صنایع کوچک برعهده این مجموعه است، اضافه کرد: در حال حاضر 94 درصد از صنایع کشور و 92 درصد از صنایع استان از صنایع کوچک محسوب می‌شوند.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: صنایع کوچک علاوه بر امکان استفاده از ظرفیت‌های علمی، فنی و سخت‌‌افزاری از مزایایی هم‌چون اشتغال‌زایی بالا و کاهش آلایندگی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک در رشد و پیشرفت بخش‌های صنعتی نقش ویژه‌ای دارند، ادامه داد: در حال حاضر ارائه خدمات به صنایع کوچک در قالب پنج دفتر در سطح کشور صورت می‌گیرد.

یزدخواستی با اشاره به شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال در اصفهان تأکید کرد: در سطح استان 76 شهرک و ناحیه صنعتی مشغول به فعالیت هستند و یک شهرک صنعتی دیگر نیز در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به صورت کلی 77 شهرک و ناحیه صنعتی استان در مساحت 12 هزار هکتاری گسترده شده‌اند، افزود: اصفهان با اشتغال حدود 96 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود در سطح استان رتبه نخست را از نظر تعداد، مساحت و اشتغال‌زایی شهرک‌های صنعتی در سطح کشور دارد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه مقایسه شهرک‌های صنعتی به وسیله سه عامل تعداد، مساحت و اشتغال صورت می‌گیرد، بیان داشت: اصفهان در هر سه مورد فوق رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورده است.

وی به نحوه انجام فعالیت در شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: متقاضیان فعالیت در این مجموعه پس از اخذ مجوز تأسیس صنایع کوچک باید برای دریافت زمین مورد نظر برای ایجاد واحد‌های صنعتی به این شرکت مراجعه کنند، این افراد باید قوانین ساخت و ساز و برنامه زمان‌بندی را رعایت کرده و بدهی‌های اقساطی خود را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های شرکت‌ها و نواحی صنعتی قابل خرید و فروش نیست، اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین برای متقاضیان دریافت زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان برگزار شده است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: در سال‌جاری با توجه به گستردگی استان و تعداد شهرک‌های صنعتی تلاش شده است که فضای بازار‌یابی به تمامی شهرک‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با وجود صنعتگران توسعه می‌یابد، ادامه داد: در حال حاضر ارائه خدمات برای عمران و آبادانی شهرک‌های صنعتی کافی نیست.

یزدخواستی  به اختصاص 230 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و بیان داشت: ساخت و واگذاری کارگاه‌های کوچک و زودبازده در شهرک‌های صنعتی بزرگ، نجف‌آباد دو، سگزی و ورزنه در اصفهان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر جاری 15 پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اصفهان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها تمامی هزینه‌های ساخت توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تأمین و به صورت اقساط دریافت می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تاکید کرد: افرادی که تا بهمن‌ماه جاری برای دریافت خدمات در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان ثبت‌نام کنند از 20 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر مزایای در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران گفت: دریافت قدر‌السهم تسهیلات شبکه فاضلاب به صورت نقد و اقساط از مزایای در نظر گرفته شده برای این افراد به شمار می‌رود.

یزدخواستی با اشاره به اینکه این شرکت در 10 ماهه ابتدای سال‌جاری بیش از 100 هکتار زمین در قالب 230 فقره قرارداد واگذار کرده است، اظهار داشت: طی سال جاری 287 واحد صنعتی در اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که بهره‌برداری از این واحد‌ها منجر به اشتغال 5 هزار و 980 نفر شده است.

وی به دریافت سند ثبتی برای 803 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد ایستگاه ستاد پیشگیری از حوادث و بحران در شهرک‌های صنعتی از مهم‌ترین رویکرد‌های این مجموعه بوده که در دهه فجر جاری سه ایستگاه به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: اجرای محوطه‌سازی فاز توسعه سگزی، اجرای میدان ورودی و اتصال فاز توسعه کوهپایه، اجرای سیستم دفع آب‌های سطحی و آسفالت شهرک فناوری، احداث ساختمان آتش‌نشانی نجف‌آباد دو و اجرای شبکه توزیع آب نجف‌آباد یک از پروژه‌های اجرایی این مجموعه در دهه فجر جاری است.

وی با اشاره به اجرای شبکه برق 20 کیلوولت فاز توسعه ناحیه صنعتی کمشچه و ناحیه صنعتی جمبزه ادامه داد: اجرای محوطه‌سازی و کانال سیل‌بند تودشک و محمد‌آباد جرقویه و اجرای شبکه توزیع آب شجاع‌آباد نیز در ایام دهه فجر جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول