اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

بازاریابی در مکان مذهبی / جنگ بنرها بر روی دیوارهای حرم

خبرگزاری فارس: در نقاط مختلف شهر نصب بنر را دیده‌ایم اما این بنرها حتی به دیوارهای حرم حضرت معصومه (س) نیز رحم نکرده‌اند و به صورت متوالی بر روی چندین بنر بر روی دیوارها خودنمایی می‌کنند که منظر نامناسبی به حرم داده است.

بازاریابی در مکان مذهبی / جنگ بنرها بر روی دیوارهای حرم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم هر فردی با شنیدن کلماتی نظیر بنر، بروشور، تیزر و ... به یاد تبلیغات می‌افتد و علاوه بر رسانه‌ها همچون تلویزیون و رادیو که در تبلیغات و اثربخشی آن بسیار موفق هستند، بنرها نیز با توجه به ابعاد وسیع آن می‌توانند در تبلیغات موثر باشند.
امروز در هر کجای شهر نمونه‌ای از این بنرها دیده می‌شود که از برگزاری مراسم‌ها، مناسبت‌ها و دیگر موارد به مردم آگاهی می‌دهند و به عبارتی دیگر اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.
هر نهاد و یا شخصی برای نصب بنر باید از شهرداری مجوز بگیرد و با توجه به تعداد روزها و مکانی که برای نصب بنر به او اختصاص می‌دهند، هزینه‌ای را پرداخت کند.
در نقاط مختلف شهر نصب بنر را دیده‌ایم اما این بنرها حتی به دیوارهای حرم حضرت معصومه(س) نیز رحم نکرده‌اند و به صورت متوالی چندین بنر بر روی دیوارها خودنمایی می‌کنند که منظر نامناسبی به این مکان قدسی داده است.
اگر در ماه‌هایی نظیر محرم و صفر به جای نصب این بنرها، دیوارهای حرم به طور کامل سیاه‌پوش شود، به طور قطع جلوه‌ای زیباتر و معنوی‌تر خواهد داشت اما مسئولان در این‌باره چه اندیشیده‌اند؟
البته شاید این کار با این پاسخ توجیه شود که چون مردم در حرم تجمع بیشتر دارند، اطلاع‌رسانی در اینجا اثربخشی بالایی دارد، اما باید گفت با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای تبلیغات یا اطلاع‌رسانی ابزار نوین ایجاد شده، مخدوش کردن چهره شهر با بنرها جای بسی تاسف است.
البته وجود این بنرها که یکی از آنها سوراخ شده و گوشه دیگر آویزان شده کمکی به تبلیغات نخواهد کرد بلکه نمای حرم را خدشه‌دار می‌کند و پول بیت‌المال را هدر می‌دهد.
شاید زیر سئوال بردن کامل این امر بی‌انصافی باشد، چرا که هیچ‌کس از هزینه‌های تبلیغات غافل نیست و شاید گاهی اهمیت این مبلغ بر همه چیز برتری داشته باشد که صلاح اینگونه مسائل با مسئولان مربوطه است و ما حق ارائه نظریه کارشناسی نداریم.
قطعا با گسترده شدن فضای صحن‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و طراحی که برای آن در نظر گرفته شده در آینده بنرها شانس خوبی خواهند آورد و فضای بیشتری را برای خودنمایی دارند، پس باید مسئولان از هم‌اکنون به این فکر باشند که یا از نصب بنر در اطراف حرم مطهر که به چهره قدسی آن لطمه می‌زند خودداری کنند و یا محل‌های مناسب و در خور شأنی در نظر بگیرند، نه اینکه هر کس در هر محلی که خواست به وسیله داربست‌های فلزی و ... بنر تبلیغاتی خود را نصب کند.

===============
یادداشت از: سمانه روشنایی
===============
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول