اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون صنایع غذایی مجلس:

ضعف در نظام بازاریابی چالش اصلی بازار طلای سرخ است

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اساسی‌ترین چالش‌های بازار زعفران، ضعف در نظام بازاریابی و تبلیغات است.

ضعف در نظام بازاریابی چالش اصلی بازار طلای سرخ است
فرهاد سحرخیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل این ضعف و استمرار صدور فله‌ای زعفران توسط برخی از شهرهای امیرنشین، زعفران ایران با زعفران تقلبی مخلوط و به مشتریان عرضه می‌شود.
عضو فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید فراوان زعفران تقلبی در این کشور، افزود: به تازگی عناصر سودجو با استفاده از ریشه‌های نشاسته‌ای، زعفرانی سرطانی‌ تولید می‌کنند.
عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران با بیان اینکه زعفران مهم‌ترین محصول ویترین صادراتی کشور در بخش کشاورزی به شمار می‌آید، تصریح کرد: با این حال هم‌اکنون در این عرصه شاهد تقلب‌های زیادی هستیم.
وی ابراز تأسف کرد: با وجود تمامی تلاش‌ها در این زمینه بیش از 70 درصد زعفران صادراتی کشور به صورت فله‌ای صادر می‌شود.
سحرخیز با تأکید بر اینکه صادرات فله‌ای از جمله عوامل مهم سوءاستفاده فرصت‌طلبان از زعفران در کشورهای خارجی است عنوان داشت: طلای سرخ برای رفع چالش‌های صادراتی در بازار جهانی و نیز جلوگیری از سوءاستفاده فرصت‌طلبان نیازمند برند ملی است.
وی با اشاره به اینکه محصول زعفران به عنوان صنایع خراسان معروف است با اشاره به عوارض خشکسالی‌های اخیر بر روند تولید زعفران ابراز داشت: با توجه به پیامدهای خشکسالی امسال شاهد کاهش 30 درصدی تولید طلای سرخ در مناطق مختلف کشور به ویژه استان‌های خراسان رضوی و جنوبی بوده‌ایم.
وی با ابراز تأسف از این موضوع که خشکسالی‌های اخیر همچنین سبب کاهش وزن پیاز زعفران شده است، تأکید کرد: باید در این زمینه دولت حمایت‌های مناسب‌تری را از زعفران‌کاران و کشاورزان داشته باشد.
سحرخیز متذکر شد: کشت طلای سرخ که از دیرباز در خراسان رضوی و جنوبی متداول بوده، مهم‌ترین وسیله کسب درآمد بسیاری از روستاییان این مناطق به شمار می‌آمده است.
وی بیان داشت: در موسم برداشت، زنان سختکوش خراسانی چشم به مزارع و گل‌های بنفش زعفران دوخته و با تحمل زحمت‌های طاقت‌فرسا محصول خود را روانه بازار می‌کنند.
وی با بیان اینکه خشکسالی‌های پی‌درپی پوک شدن پیازهای زعفران را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: این موضوع هم‌زمان با فرارسیدن فصل برداشت زعفران آثار خود را در برخی از سطوح زیر کشت مانند شهرستان‌های گناباد و رشتخوار به نمایش گذاشته است.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول