اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی خبر داد

احداث 4 پارک اختصاصی بانوان در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی از احداث چهار واحد پارک بانوان در مناطق مختلف ارومیه خبر داد.

احداث 4 پارک اختصاصی بانوان در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مریم دهقان ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که در جلسه‌های قبل مطرح و تصویب شد، ایجاد چهار واحد پارک بانوان بود که یکی از آنها راه‌اندازی شد.

وی به ایجاد باغ نرگس به عنوان نخستین پارک بانوان سطح استان اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف بانوان اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و زنان خانه‌دار از این محل ورزشی و تفریحی استقبال خوبی به عمل آورده‌اند به طوری که بانوان دیگر به این موضوع معترض هستند که چرا در سایر نقاط شهر چنین محیطی ایجاد نشده است.

دهقان گفت: اجرای طرح آموزشی "در مسیر فردا" آغاز شده ولی تاکنون اعتبار مورد نیاز جذب نشده است و از طرف دیگر اجرای طرح ثبت خاطرات زنان ایثارگر از بهمن سال گذشته آغاز شده اما تاکنون فقط بخشی از اعتبار مصوب جذب شده است، براین‌اساس انتظار می‌رود برای شتاب گرفتن اقدامات، اعتبار مورد نیاز تامین شود.

دهقان با بیان اینکه اجرای "طرح جامع مطالعه مفید بانوان" در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت مطالعه تاکید کرده‌اند براین‌اساس جهت جامه عمل پوشاندن به منویات ایشان در این راستا گام‌ برداشته می‌شود که امید است با جذب بانوان به سوی مطالعه بین سایر گروه‌ها نیز تحولی ایجاد شود.

مدیر اداره امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی به فعالیت 17 سازمان مردم‌نهاد پیرامون زنان اشاره کرد و اظهار داشت: اغلب این سمن‌ها مجوز مورد نیاز برای تداوم فعالیت را کسب کرده‌اند و همچنین دو سمن دیگر نیز در مرحله کسب مجوز قرار دارند.

وی با اشاره به اجرای "طرح رحمت ویژه زنان خانه‌دار" بیان داشت: فراهم‌کردن مقدمات اجرای این طرح در استان از سال 1385 آغاز شد، به طوری که به دلیل جذب اعتبار مورد نیاز، جمع زیادی از بانوان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند و برای ارتقای سطح مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف مبادرت کردند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول