اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

اجرای طرح جامع کنترل و کاهش تصادفات در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گفت: طرح جامع کنترل و کاهش تصادفات در استان گلستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح جامع کنترل و کاهش تصادفات در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، از اجرای طرح کاهش وقوع جرم استان گلستان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌ها و نشست‌های پیشگیری در سال گذشته اظهار داشت: این نشست‌ها بستر مناسبی برای تببین مفاهیم پیشگیری و اهمیت آن در استان فراهم کرد به طوری که امسال می‌توانیم به سمت عملیاتی کردن طرح‌های پیشگیری حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه تصادفات بیشترین حجم پرونده‌های ورودی به محاکم استان را تشکیل می‌دهد از طرح کنترل و کاهش تصادفات در استان خبر داد و افزود: با کمک اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم طرح جامع و عملیاتی برای کنترل و کاهش تصادفات در استان تدوین و اجرا می‌شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح از ابتدای تابستان آغاز و در دوره زمانی هشت ماهه در گلستان اجرا می‌شود.

فاضلیان تصریح کرد: نتایج حاصل از اجرای این طرح، اسفند ماه توسط گروهی از کارشناسان بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: همزمان با اجرای این طرح کارگروه‌های شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در هر شهرستان بر روی اولویت‌های تعیین شده در حوزه فعالیت خود نیز کار می‌کنند.

فاضلیان با بیان اینکه کار در حوزه پیشگیری بلندمدت است از اعضای این شورا خواست برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در این حوزه صبر و حوصله به خرج دهند.

وی به تمرکز برنامه‌های پیشگیری در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم طی چند سال اخیر در استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تکرار و موازی‌کاری، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق از نتایج این اقدام در استان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی خوبی در بخش پیشگیری برگزار شد که نتیجه آن شکل‌گیری انسجام و نزدیک شدن دیدگاه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش پیشگیری شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان نیز در این نشست با اشاره به افزایش ورودی پرونده در همه حوزه‌ها گفت: این شورا ظرفیت تصمیم‌سازی دارد و باید برنامه‌ها و طرح‌های حوزه پیشگیری در استان را به سمت عملیاتی شدن هدایت کند تا شاهد اثربخشی این طرح‌ها باشیم.

فیض‌محمد خورشیدی افزود: دستگاه قضایی استان آماده است به منظور تعیین اولویت‌های بخش پیشگیری در استان، تحلیل جامع و کاملی از درصد جرائم در استان ارائه کند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول