اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان خبر داد

اجرای 1800 هکتار آبیاری تحت‌فشار در کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، از اجرای یک‌هزار و 800 هکتار آبیاری تحت‌فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

اجرای 1800 هکتار آبیاری تحت‌فشار در کاشان

عباس ذیلایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از 20 هزار اراضی کشاورزی این شهرستان کاشان یک‌هزار و 800 هکتار آن به آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای مجهز شده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز مقدار 581 هکتار طرح مطالعاتی به بانک کشاورزی و صندوق ارائه شد که از این میزان 332 هکتار آن با اعتباری بیش از 15 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مجهز به آبیاری تحت‌فشار شد و 249 هکتار آن نیز در دست اجراست.

به گفته وی روند اجرای آبیاری تحت‌فشار با تسهیلات دولتی ادامه دارد و هیچگونه محدودیتی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در شهرستان کاشان وجود ندارد.

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان یادآور شد: اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در شهرستان کاشان موجب افزایش راندمان آب از 35 درصد تا 85 درصد می‌شود و همچنین سطح زیر کشت 2.5 برابر می‌گردد و تولیدات آن تا سه برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به پرداخت 85 درصد هزینه‌های اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار به‌صورت تسهیلات بلاعوض توسط دولت به کشاورزان متقاضی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند 15 درصد مابقی هزینه‌های طرح‌های آبیاری تحت فشار را از بانک کشاورزی به‌صورت تسهیلات دریافت کنند.

ذیلایی با تأکید بر اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و ایجاد کشاورزی مکانیزه اذعان داشت: برای بهره‌وری از منابع موجود آب کشاورزی، با اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار مشکل کمبود آب برطرف می‌شود.

از 20 هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان کاشان 7هزار و 852 هکتار آن به محصولات باغی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول