اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

805 هکتار از زمین‎های آزادشهر زیرپوشش آبیاری نوین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: کار کارشناسی و طراحی 805 هکتار از اراضی شهرستان آزادشهر برای استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است.

805 هکتار از زمین‎های آزادشهر زیرپوشش آبیاری نوین

حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: البته سهمیه شهرستان آزادشهر در سال جاری 450 هکتار است که با توجه به تعداد بالای متقاضیان کار کارشناسی 805 هکتار را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه 33 متقاضی که 791 هکتار را شامل می‎شود به صندوق حمایت و توسعه بخش کشاورزی معرفی شده‎ است تصریح کرد: از این تعداد با 17 متقاضی به میزان 196 هکتار قرارداد بسته‎ شد و 16 متقاضی به میزان 186 هکتار هم با پیمانکاران قرارداد امضا کرده‎اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: در حال حاضر هم شش فقره در سطحی بالغ بر 86 هکتار از این طرح بهره‎مند هستند و از سیستم آبیاری تحت فشار استفاده می‎کنند.

بذرافشان با اشاره به مرمت جاده‎های بین مزارع این شهرستان خاطر نشان کرد: سهمیه مرمت و تسطیح جاده‎های بین مزارع شهرستان آزادشهر در سال جاری 11 کیلومتر است که با توجه به کارشناسی‎های صورت گرفته بیش از 200 کیلومتر از جاده‎های بین مزارع در دو بخش مرکزی و چشمه‎ساران نیاز به تسطیح و مرمت دارد که اگر قرار باشد در هر سال 11 کیلومتر را مرمت و تسطیح بکنیم 20 سال طول می‎کشد که تمام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر تصریح کرد: جاده‎های بین مزارع به عنوان شریان‎های اصلی بخش کشاورزی هستند و کشاورزان برای دسترسی به بازار فروش، حمل و نقل محصولات خود، نهاده‎های کشاورزی و استفاده از کارشناسان و ناظران بخش کشاورزی نیاز شدیدی به این جاده‎ها دارند که توجه بیشتر مسئولان می‎تواند نقش تاثیرگذاری در روند رو به جلوی محصولات هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی بگذارد.

وی اضافه کرد: شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان دارای 30 هزار هکتار سطح زیرکشت است که از این میزان 16 هزار هکتار آبی و 14 هزار هکتار هم به صورت دیمی کشت می‎شود.

بذرافشان با بیان اینکه از این مقدار زمین زراعی 3 هزار و 500 هکتار باغ است گفت: انواع درختان زیتون، گردو، میوه‎های هسته‎دار و میوه‎های دانه‎دار کشت می‎شود و 26 هزار و 500 هکتار هم زیرکشت انواع غلات، حبوبات، نباتات، علوفه، دانه‎های روغنی و سبزی و صیفی‎جات قرار دارد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول