اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد خبر داد

اجرای روش آبیاری نوین در 500 هکتار از اراضی و باغات خلیل‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد گفت: ‌با انجام آبیاری قطره‌ای در 500 هکتار از اراضی شهرستان خلیل‌آباد، 60 درصد آب کشاورزی نسبت به روش سنتی صرفه‌جویی شده است.

اجرای روش آبیاری نوین در 500 هکتار از اراضی و باغات خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده صبح امروز در جمع مدیران کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: از آنجا که اکثر کشاورزان این منطقه خرده مالک هستند، نمی‌توانند از تسهیلات و خدمات لازم بهره‌مند شوند.

وی افزود: امسال با اعتبارات توسعه بخش کشاورزی، فارغ‌التحصیلان و خبرگان بخش کشاورزی می‌توانند با استفاده از تسهیلات، ‌روش‌های نوین کشاورزی را در شهرستان اجرا کنند.

فرماندار خلیل‌آباد ایجاد فضاهای کشاورزی به صورت یکپارچه‌سازی را از اولویت‌های شهرستان دانست و افزود: بحث اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل در رشته‌های کشاورزی و باغداری و با اولویت ایجاد شرکت تعاونی از برنامه‌های این شهرستان است.

مرادزاده افزایش ظرفیت‌‌های بخش کشاورزی شهرستان را مناسب دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط بسیج هستند تا زمینه‌های لازم ارتقای کشاورزی را با علوم جدید با کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به وجود آورند.

وی نبود کارخانجات فرآوری محصولات مختلف در این شهرستان را یادآور شد و افزود: بخش خصوصی باید با تسهیلاتی که فراهم شده است به دلیل فراهم‌ کردن زمینه‌های اشتغال و ارتقای شهرستان از حیث احداث کارخانجات و کارگاه‌های مختلف تلاش کنند.

حسین نوری سرپرست اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد نیز گفت: شهرستان خلیل‌آباد با توجه به موقعیت اقتصادی و اجتماعی که دارد، بهترین شهرستان برای سرمایه‌گذاری است.

نوری با اشاره به برنامه‌های این اداره و اولویت‌های سال جاری افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی مهر کشاورزی در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال جوانان، فارغ‌التحصیلان از اولویت‌های این اداره است.

وی اظهار کرد: در نشست‌های مختلف با افراد دارای نفوذ در شهرستان تعاملات لازم به وجود آمده است و مجموعه شهرستان آماده استقبال از سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول