اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن:

417 هکتار از اراضی بروجن آبیاری قطره‌ای می‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن گفت: 417 هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای تجهیز می‏شود.

417 هکتار از اراضی بروجن آبیاری قطره‌ای می‎شود

فتاح کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تجهیز اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی مدیریت منابع آبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس در سال‌ جاری اجرای این طرح در سطحی معادل 417 هکتار از اراضی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که اجرای این طرح به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کرمی در ادامه با تأکید بر اینکه یارانه‌ها نقش بسزایی در بهبود وضعیت توزیع درآمد در کشور ایفا می‌کند، گفت: پرداخت یارانه‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای سیاست مالی دولت سابقه‌ای طولانی در مجموع سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور دارد.

فرماندار شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: دولت به منظور اصلاح نظام تخصیص یارانه‌ها و بهبود الگوی مصرف انرژی در کشور قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را پس از طی مراحل تصویب و ابلاغ در دستور کار اجرایی خود قرار داد.

وی افزود: اجرای مناسب و اثرگذار این قانون در قالب یک الگوی کاملا بومی آن را مورد توجه بسیاری از نهادها و مجامع بین‌المللی قرار داده است که با ورود به مرحله اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاهای مشمول اصلاح قیمتی طی سه ماه پایانی سال 89 مصرف حامل‌های انرژی آب و گندم با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

کرمی تصریح کرد: اجرای موثر بسته‌های سیاستی مکمل و همچنین رصد هوشیارانه آثار اجرایی قانون بر بخش‌های اقتصادی و بودجه خانوار از جمله مهم‌ترین توصیه‌هایی است که باید در سال‌های آتی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول