اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بخش مرکزی بافق خبر داد

اجرای نخستین طرح آبیاری قطره‌ای در سبزدشت بافق

خبرگزاری فارس: بخشدار بخش مرکزی بافق از بهره‌برداری نخستین پروژه آبیاری قطره‌ای در منطقه بافق خبر داد.

اجرای نخستین طرح آبیاری قطره‌ای در سبزدشت بافق

محمدعلی صمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت توجه کشاورزان به مدیریت توزیع آب در منطقه سبزدشت اظهار داشت: با اجرای این پروژه بیش از هفت هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت این روستا زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر هزار و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و به همت کشاورزان روستا تامین شده است.

بخشدار بخش مرکزی بافق با اشاره به ساخت دو استخر ذخیره آب برای این پروژه عنوان کرد: استخر اصلی این پروژه دارای ظرفیت 4 هزار متر مکعب ذخیره آب و با اعتباری بالغ بر 210 میلیون ریال احداث شده و استخر دوم می‌تواند با ذخیره آب در زمستان، آب مورد نیاز این روستا را در فصل تابستان تامین کند.

صمیمی تصریح کرد: نصب یک پست برق، اجرای 300 متر شبکه برق فشار متوسط، احداث یک باب موتورخانه و ایستگاه پمپاژ، بیش از 20 کیلومتر لوله‌گذاری از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این پروژه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح بالغ بر 80 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، بیان کرد: این پروژه نخستین طرح آبیاری قطره‌ای در منطقه است که نقش به سزایی در جلوگیری از هدر رفت آب دارد و باعث رشد و توسعه این روستا می‌شود زیرا در طرح آبیاری غرقابی علاوه بر هدر رفت آب، مواد مرغوب خاک نیز از بین می‌رود.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول