اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 12 هزار هنرمند صنعتگر دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 12 هزار هنرمند صنعتگر در این استان فعالیت دارند.

چهارمحال و بختیاری 12 هزار هنرمند صنعتگر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی بعد از ظهر در نشست شورای اداری این اداره‌ کل اظهار داشت: در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در تهران غرفه‌های رشته‌های هنری نمد و گلیم بیش از سایر رشته‌های هنری صنایع دستی مورد استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های نمد و گلیم از جمله رشته‌های بومی این استان است، بیان کرد: تهیه مواد اولیه و نقش‌های اثرهای نمدی و گلیم الهام گرفته از طبیعت چهارمحال و بختیاری است.

رئیسی با اشاره به اهداف حضور صنعتگران این استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی کشور گفت: معرفی صنایع دستی بومی استان به بازارهای هدف، معرفی قابلیت‌های استان در توسعه صنایع دستی، معرفی صنایع دستی استان در راستای صادرات تولیدات صنایع دستی از مهم‌ترین این اهداف به ‌شمار می‌رود.

به گفته سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه استان دارای شش غرفه ورک شاپ، چهار غرفه فروش آزاد و چهار غرفه اتحادیه شرکت‎هاست.

وی اذعان کرد: توسعه صنایع دستی این استان در جامعه در راستای توسعه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار است.

رئیسی با بیان اینکه صنایع دستی نقش اساسی در تحکیم مبانی خانواده دارد، یادآور شد: در حال حاضر 12 هزار صنعتگر صنایع دستی در رشته‌های گلیم، گبه، البسه محلی، سرمه‌دوزی، صنایع دستی عشایر، نمد، سفال و سرامیک، احجام سنگی و ... در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول