اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک:

48 هزار پرونده در دادگستری اراک مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک گفت: سال گذشته بیش از 48 هزار پرونده در دادگستری اراک مختومه شده که این تعداد نسبت به سال 89 بیش از 25 درصد رشد نشان می‌دهد.

48 هزار پرونده در دادگستری اراک مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی اظهار داشت: در سال گذشته مجموعا تا حدود 48 هزار پرونده به دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک وارد شد که نسبت به سال گذشته بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

وی عمده پرونده‌های حوزه قضایی شهرستان اراک را از حیث کیفری مرتبط با مواد مخدر، سرقت، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی و عمدی بیان داشت و تصریح کرد: سه جرم اول شهرستان اراک در سال 90 شامل نگهداری و مالکیت مواد مخدر، سرقت و ایراد صدمه بدنی و غیر عمدی بوده است که در بخش محاکم حقوقی نیز پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانوادگی، مطالبه وجه چک و طلب بیشترین پرونده‌های وارده را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رفع تصرف از اراضی ملی بیان داشت: در سال گذشته بیش از 450 هزار مترمربع از اراضی ملی و بیت‌المال از دست متجاوزان رفع تصرف شده است.

عبداللهی افزود: در سالی که گذشت بیش از 38 هزار پرونده به شورای حل اختلاف شهرستان اراک وارد شده است.

 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: نسبت به سال 89 حدود 16 درصد رشد ورودی پرونده‌ها را شاهد هستیم و در همین مدت حدود 228 پرونده کیفری و 10 هزار پرونده حقوقی با مصالحه طرفین مختومه شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش پرونده‌های مربوط به خانواده گفت: هر سال در این بخش شاهد افزایش ورودی هستیم لذا دستگاه‌های مرتبط با امر ازدواج باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک توجه اساسی به امر مشاوره و ارجاع پرونده‌های طلاق به مرکز اورژانس خدمات اجتماعی بهزیستی را یکی از اقدامات دادگستری اراک در کاهش امر طلاق عنوان کرد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول