اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

سیستم آنلاین پایش مراکز معاینه فنی خودرو در کردستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور سیستم آنلاین پایش مراکز معاینه فنی خودرو با حضور نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان در اداره‌کل محیط زیست استان افتتاح شد.

سیستم آنلاین پایش مراکز معاینه فنی خودرو در کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ظهر امروز در ابتدای این مراسم گفت: در حال حاضر هشت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهار مرکز ویژه خودروهای سنگین در کردستان فعالیت دارند.

ناصح قادری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده 60 درصد نقایص فنی خودروها منجر به برخورد و حوادث بزرگ و 38 درصد نیز موجب آلایندگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به موارد مذکور و واقعیت‌های موجود در جامعه، پروژه نظارتی مراکز معاینه فنی خودروها در دستور کار قرار گرفت.

وی به اقدامات مراکز معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت بر توزیع تعداد برچسب‌های تأییدیه معاینه و کنترل و نظارت بر روش اجرای معاینه، از جمله اقدامات این مراکز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان داشت: سامانه پایش آنلاین به‌صورت نرم‌افزاری تحت وب و شبکه دبیرخانه معاینه فنی یا سیستم نظارت تصویر و انتقال تصویری عمل می‌کند.

قادری قابل دسترس بودن سیستم آنلاین پایش معاینه فنی خودروها برای همه افراد را از محاسن این سیستم عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر این سیستم به‌صورت نمادین در دو مرکز معاینه فنی خودرو سنندج شروع به‌کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سامانه نظارتی مراکز معاینه فنی خودرو برای نظارت بهتر، سوانح کمتر و داشتن هوای پاکیزه تهیه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ محیط زیست که "برای ما مسئله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی مسئله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست یک مسئله حیاتی است" باید آگاهی افراد را نسبت به مسائل زیست‌محیطی افزایش داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه در اصل 50 قانون جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست به‌عنوان وظیفه عمومی مطرح و بر آن تاکید شده است، افزود: در 33 سال پیش تفکر و فرهنگ والای ایرانی برای حفاظت و پاسداری از محیط زیست در کشور ما وجود داشت.

قادری خاطرنشان کرد: در کشور ما در زمینه آگاهی‌های زیست‌محیطی در صیانت از محیط زیست ضعیف عمل شده و باید این حوزه تقویت شود.

به گزارش فارس، امروز علاوه بر سیستم آنلاین پایش مراکز معاینه فنی خودروها، بانک اطلاعاتی متخصصین محیط زیست کردستان و سیستم اتوماسیون اداری نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول