اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل گیلان:

آمادگی مراکز معاینه فنی گیلان در نوروز 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: مراکز معاینه فنی گیلان آمادگی لازم برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی را دارند.

آمادگی مراکز معاینه فنی گیلان در نوروز 91

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در نشست کارکنان ستادی اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اظهار داشت: حمل و نقل با نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.

وی با بیان اینکه حدود 100 درصد حمل و نقل مسافر و کالای گیلان از طریق جاده‌ای انجام می‌شود، افزود: 10هزار و 461 نفر در بخش کالا و شش‌هزار و 831 نفر در بخش مسافر و 12 هزار نفر در بخش حمل و نقل روستایی گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان مهم‌ترین دغدغه بخش حمل و نقل را وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای دانست و اذعان داشت: این وقایع در سال‌های اخیر کاهش داشته است.

وی، دلیل اصلی کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را افزایش سطح آگاهی و رعایت مردم از قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر کرد.

علیپور تصریح کرد: بخش حمل و نقل در بازه‌های زمانی مختلف بر متغیرهای اصلی اقتصاد کشور مانند تولید کل، تولید در بخش‌های اقتصادی، اشتغال کل، اشتغال در بخش‌های اقتصادی، قیمت در بخش‌های مختلف اقتصادی و شاخص هزینه زندگی اثر می‌گذارد.

وی، با اشاره به آثار کوتاه مدت بخش حمل و نقل در زندگی انسان‌ها بیان داشت: آثار کوتاه مدت شامل آثار مربوط به افزایش یا کاهش هزینه زندگی به طور مستقیم از طریق هزینه‌های حمل و نقل هر خانواده و به طور غیرمستقیم از طریق تاثیر روی قیمت دیگر کالاها و خدمات متاثر از قیمت‌های حمل و نقل است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه این استان دارای شرایط ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل کشور است، گفت: گیلان به دلایل شرایط منحصر به‌فرد حمل و نقل از جمله وجود مرز زمینی و دریایی، واقع شدن در مسیر کریدور شمال ـ جنوب، موقعیت توریستی و گردشگری، تراکم نسبی جمعیت، نزدیکی شهرها و روستاها، فاصله کم مرکز جمعیتی در گیلان و تراکم شهرها از موقعیت ویژه و ممتازی در حمل و نقل برخوردار است.

وی، با تاکید بر تشدید نظارت در حوزه حمل و نقل به مناسبت ایام نوروز اظهار داشت: مراکز معاینه فنی آمادگی لازم برای خدمات‌دهی به مسافران را دارند.

علیپور، راه‌اندازی گشت‌های مشترک اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های گیلان با اداره کل تعزیرات حکومتی و معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر نحوه خدمات‌دهی شرکت‌های حمل‌ و نقل را از دیگر اقدام‌های در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان از سه زیر بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده است، یادآور شد: سامانه پیامک 3000765655 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردمی است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول