اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان نهادینه نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به وجود شرایط خاص در اصفهان مراکزی برای معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان راه‌اندازی شده اما هنوز معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان نهادینه نشده است

فتح‌الله معین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به صورت تقریبی هوای نیمی از روز‌های سال در اصفهان ساکن است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع آلودگی‌ها در کلان‌شهر اصفهان سریع بروز پیدا می‌کند و وجود منابع آلاینده بسیار در اطراف شهر، اصفهان را به عنوان یکی از کلان‌شهرهای آلوده در سطح کشور نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت نیروگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی از عمده دلایل آلودگی‌های اصفهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: این مجموعه‌ها طی سال‌های گذشته از سوخت مازوت استفاده کرده‌اند که به صورت طبیعی سبب تشدید آلودگی اصفهان شده‌اند.    

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تردد خودرو‌های فرسوده در سطح شهر نیز یکی دیگر از دلایل عمده آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان است، تصریح کرد: البته با توجه به وجود شرایط خاص در اصفهان مراکزی برای معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان راه‌اندازی شده اما هنوز معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به معاینه 100 درصدی خودرو‌ها بسیاری از منابع آلاینده‌های هوا در اصفهان کاهش می‌یابد، ادامه داد: در حال حاضر معاینه فنی خودرو‌ها براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت پنج ساله است، اما سازمان حفاظت محیط زیست به شدت با این مصوبه مخالف بوده و پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها را مخالف استاندارد‌های زیست محیطی می‌داند.

معین تاکید کرد: البته در حال حاضر پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها نیز به صورت کامل رعایت نمی‌‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول