اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

فعالیت 7 مرکز مکانیزه معاینه فنی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: هفت مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 7 مرکز مکانیزه معاینه فنی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‎ای استان اظهار داشت: تعداد دو مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک در سطح استان در شهرهای گرگان (دو مرکز)، کردکوی، بندرترکمن، مینودشت و علی‎آبادکتول و گنبدکاووس فعال و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 106 هزار خودروی سبک برای تست ادواری و اخذ تائیدیه فنی و ایمنی در این مراکز بازدید شده‎اند که در مقایسه با حجم تعداد خودروهای موجود در استان تعداد کمی است.

قائم مقام شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی برابر مقررات تخلف محسوب می‎شود، مردم باید برای سلامتی جامعه و کاهش آلایندگی و ایمنی خودروهای خود اهمیت بیشتری قائل شوند.

دادبود با بیان اینکه مردم باید خودروی خود را در موعد مقرر برای اخذ برگه معاینه فنی مورد آزمایش قرار دهند خاطر نشان کرد: این امر نیازمند فرهنگ‎سازی و جدیت بیشتر مردم، پلیس و سایر دستگاه‎های اجرایی استان در اجرای قوانین است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی و تردد مسافران تاکید کرد: شهرداران و اداره کل راه و ترابری استان که مجریان سرعت‌گاه هستند موظف هستند سرعت‌گاه‌های دارای نقص و ناایمن را تا قبل از آغاز سال جدید رفع نقص و ایمن‎سازی کنند.

این مسئول گفت: طرح موقت رمپ ورود و خروج به کمربندی گالیکش تا زمان اجرای میادین ورودی شهر گالیکش با هدف ایمن‎سازی تردد وسائط نقلیه و تنظیم ورود و خروج شهر اجرا می‎شود.

قائم مقام شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: با اجرای این طرح موقت، انتظارات مردم در خصوص روان‎سازی ترافیک این مسیر، علی‎الخصوص در ایام عید و افزایش تعداد مسافرت‎ها برآورده می‎شود.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار گلستان بعد از بازگشایی کمربندی، شاهد کاهش بار ترافیکی خودروهای عبوری از معبر اصلی شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول