اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک

معاینه فنی خودروها در شهرکرد رایگان انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد از معاینه فنی رایگان خودروهای عمومی در روز سه‌شنبه 27 دی‌ماه جاری به مناسبت فرا رسیدن هفته هوای پاک در این شهر خبر داد.

معاینه فنی خودروها در شهرکرد رایگان انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بر این اساس معاینه فنی تمامی خودروهای عمومی شامل تاکسی‎ها و خودروهای دولتی در این روز به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی افزود: صاحبان خودروهای عمومی برای استفاده از خدمات این طرح می‌توانند روز سه‌شنبه از ساعت 7 صبح الی 18 به مرکز معاینه فنی شهرداری شهرکرد واقع در میدان قمر بنی‌هاشم (ع) مراجعه و کارت معاینه فنی نیز دریافت کنند.‌ 

غلامیان داشتن هوای پاک را حق همه مردم دانست و تصریح کرد: گرامیداشت هفته هوای پاک و فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با آلودگی هوا از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای طرح رایگان معاینه فنی خودروها در این شهر است.

وی هدف از اعلام روز ملی هوای پاک را ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه به منظور توجه به مسئله مهم و حیاتی آلودگی هوا عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

غلامیان با اشاره به اهداف نامگذاری هفته هوای پاک، افزود: اهمیت حفظ منابع طبیعی و ملی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و استفاده مطلوب و بهینه از منابع موجود از مهم‌ترین اهداف نامگذاری هفته هوای پاک است.

شهردار شهرکرد تلاش برای داشتن هوایی پاک و سالم را یک وظیفه عمومی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس لازم است تا مردم با اهمیت دادن به این موضوع، رعایت حقوق شهروندان و همکاری و همدلی با مسئولان زمینه تحقق این امر را مهیا سازند.

وی بر ضرورت رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط شهروندان تأکید کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه آلاینده‌های زیست‌محیطی، انسان را مورد تهدید قرار داده‌اند، تحقیق و اطلاع‌رسانی در این زمینه بیش از پیش ضرورت دارد. 

شهردار شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای در بحث آلودگی هوا شامل روند رو به افزایش تعداد خودروها، افزایش مصرف سوخت، تمایل به استفاده از خودروهای شخصی و ایجاد ترافیک‌های سنگین شهری و بین شهری همچنین استفاده از خودروهای فرسوده و نیمه فرسوده و ماشین‌هایی که نقایص فنی دارند وجود دارد.

غلامیان ادامه داد: در همین راستا باید شرایطی را فراهم کرد تا با اطلاع‌رسانی به‌ موقع مشارکت فعال مردم در این زمینه بیشتر شود.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: فرهنگ‌سازی به ‌منظور استقبال عمومی شهروندان به استفاده مطلوب از وسایل نقلیه عمومی از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته ‌شود.

غلامیان توسعه فضای سبز شهری را مورد تأکید قرار داد و گفت: این امر با مشارکت مردم محقق می‌شود و بر همین اساس امیدواریم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ هوای پاک بتوانیم گام‌های مثمرثمری برداریم.

انتهای پیام‌/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول