اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

آماده‌باش دستگاه‌های استان قم برای میزبانی از زائران روح‌الله

خبرگزاری فارس:‌ استاندار قم از آماده‌باش دستگاه‌های استان در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: قم مهیای میزبانی از کاروان‌های مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) است.

آماده‌باش دستگاه‌های استان قم برای میزبانی از زائران روح‌الله

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با تسلیت سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و با تاکید بر لزوم همکاری و تلاش جدی دستگاه‌ها در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های سالگرد در استان گفت: پاسداشت حضرت امام (ره)، پاسداشت اندیشه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

استاندار قم با بیان اینکه امسال 20 هزار نفر از اقشار مختلف مردم قم در قالب کاروان به مرقد مطهر حضرت امام اعزام می‌شوند افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 5 هزار نفر افزایش داشته است که با توجه به خیل عظیم مشتاقان در قم ضرورت دارد تا نسبت به افزایش سهمیه استان در سنوات آینده برنامه‌ریزی لازم شود.

موسی‌پور با اشاره به اینکه شهر مقدس قم قبل و بعد از اتمام مراسم سالگرد، میزبان کاروان‌ها و زوار زیادی است، وجود این میزان مسافر را ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هدفمند دانست و بر لزوم هم‌افزایی توان دستگاه‌های فرهنگی در راستای ارائه کارهای بدیع و ماندگار و اثربخش تاکید کرد.

وی به اهمیت تبلیغات محیطی یوم‌الله 14 و 15 خرداد اشاره و تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان باید اهتمام جدی نسبت به انجام تبلیغات و تغییر فضای عمومی شهر داشته باشند.

استاندار قم همچنین با اشاره به تدارک ویژه برنامه‌های متنوع از سوی دستگاه‌های استان در این ایام ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در زمینه اطلاع‌رسانی و انعکاس گسترده این اقدامات از طریق رسانه ملی را خواستار شد.

موسی‌پور تبیین و بازخوانی علل و ریشه‌های انقلاب اسلامی با هدف تعمیق پیوند نسل‌های جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی را امری مهم و ضروری خواند و تاکید کرد: برگزاری مجالس و گسترش برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله 14 و 15 خرداد در مساجد و کانون‌های عمومی محلات و مناطق مختلف شهر می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 42، این واقعه را بعثت انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ شروع نهضت دانست و گفت: واقعه 15 خرداد باید به‌نام شهر مقدس قم ثبت ملی شود.

استاندار قم از بزرگداشت پنجاهمین سالگرد این رویداد مهم در سال آینده خبر داد و افزود: دبیرخانه استانی ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد واقعه 15 خرداد در قم به ‌زودی آغاز به‌ کار می‌کند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول