اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده ‌فرهنگ ایرانی در واکنش به ساخت هتل 5 ستاره

دوره ساخت هتل‌های پنج ستاره در جهان به سرآمده / نیاز فعلی ایران هتل یک ستاره است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی با اعلام اینکه در حال حاضر دوره ساخت هتلهای پنج ستاره در جهان به سرآمد، تصریح کرد: بیان پایان ساخت هتل‌های پنج ستاره تنها یک نظریه نیست.

دوره ساخت هتل‌های پنج ستاره در جهان به سرآمده / نیاز فعلی ایران هتل یک ستاره است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود طالقانی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در ساری با انتقاد از عدم اجرایی شدن موزه روستایی در مازندران و انتخاب پیمانکار نامناسب برای ساخت این موزه اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که مدعی ساخت پردیس است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دوره ساخت هتل‌های پنج ستاره در جهان به سرآمده است، تصریح کرد:  بیان پایان ساخت هتل‌های پنج ستاره تنها یک نظریه نیست بلکه در عمل در بسیاری از کشورهای اروپایی این موضوع به اثبات رسیده است.

رئیس پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی با اشاره به شکست هتل‌داری 5 ستاره در کشورهای یونان، آلمان و برخی کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد: در حال حاضر گرایش به ساخت هتل‌های یک و دوستاره توسط این کشورها پیگیری می‌شود.

هتل پنج ستاره

وی با اشاره به فرهنگ غنی موجود در کشور ما تاکید کرد: چرا باید بسیاری از مسافران در شهرها و در کنار خیابان‌ها شب‌ها بیتوته کنند و این در حالی است که ظرفیت احداث هتل‌های دو ستاره و یک ستاره در کشور مهیا‌ست.

طالقانی ادامه داد: ساخت هتل 5 ستاره نوعی بی‌احترامی به مردم محسوب می‌شود، این افراد چون پول در اختیار ندارند مجبور هستند کنار خیابان بخوابند و این در حالی است ما با اصرار هتل بسازیم تا بخواهیم نیاز گردشگران سایر کشورها را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: فعلا نیاز کشور ما ساخت هتل یک ستاره است.

رئیس پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی تاکید کرد: اصرار  بر ساخت هتل 5 ستاره در مازندران نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی گفت: مشاوران گردشگری ماهان از اینکه از شکست کشورهای اروپایی در ساخت هتل 5 ستاره آگاهی دارند ولی دوباره اصرار بر ساخت این هتل دارند، جای تعجب دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد موزه روستایی در گیلان بیان داشت: در موزه روستایی گیلان سعی می‌کنیم که پیشینه تاریخی این شهر را دوباره زنده کنیم.

طالقانی با اشاره به رشد نامناسب شهرها در کشور گفت: هویت منطقه‌ای ما با گسترش شهرها در حال نابودی است و تنها راه بازگشت به هویت اصلی ما حفظ روستاها‌‌ست.

وی تاکید کرد: موزه روستایی با هدف زنده‌نگهداشتن هویت بومی و منطقه‌ای ما ایجاد شد ولی برای احیای آن در استان مازندران اقدامات مناسبی انجام نشده است.

رئیس پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی در ادامه یادآور شد: صنعت گردشگری با حفظ موز‌ه‌ای بومی و محلی احیا می‌شود، اگر با حفظ موزه‌های بومی محلی نتوانستیم گردشگر جذب کنیم با هیچ راه دیگر موفق  به جذب گردشگر نمی‌شویم.

وی در پایان با اشاره به برخی اظهارات مسئولان استان مازندران در مورد گردشگران چادرخواب یادآور شد: ‌بهتر است مسئولان استانی برای عبور میهمانان هتل پنج‌ستاره برنامه‌ای نیز برای گردشگران خیابان‌خواب ‌ارائه دهند تا گردشگران هتل‌نشین چشمشان به خیابان‌خواب‌ها نیفتد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول