اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عاشقان روح‌الله عازم حرم امام شدند

8 هزار زائر نور در راه بهشت زهرا

خبرگزاری فارس: در آستانه بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل 8 هزار زائر دلسوخته روح‌الله عازم مرقد مطهر امام راحل شدند.

8 هزار زائر نور در راه بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز به صورت مشترک و از میدان وحدت اردبیل بدرقه کاروان زائران امام انجام شد، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل در سخنانی با اشاره به تأثیرگذاری و نفوذ امام در دل‌ها به عنوان یک شاخصه و ویژگی ماندگار گفت: حضرت امام در کنار مدیریت قاطع در تمام ابعاد شخصیتی دوراندیش و دارای تفکر و تأملی واقعی بود که بهترین حرکت مدیریتی آن حضرت را می‌توان در جنگ هشت ساله به خوبی مشاهده کرد.

فرهنگ مستعد دیگر شاخصه امام را استکبارستیزی و برملا کردن ماهیت نظام‌های طاغوتی و افیونی اعلام کرد و افزود: امام به گونه‌ای با دشمنان و اسلام آمریکایی مقابله کرد که آنها بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب از امام و فرزندان روح‌الله کینه به دل گرفته و سپاه و بسیج را آماج سنگین‌ترین حملات خود قرار دادند.

وی فکر و اندیشه امام را دارای پشتوانه معنوی برگرفته از امداد غیبی توصیف کرد و اظهار داشت: در تجدید بیعت با آرمان امام و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب کاروان‌های زیارتی مرقد امام که بیش از 80 درصد آن از نسل سوم و چهارم انقلاب هستند عازم حرم امام هستند تا مشتاقانه و عاشقانه حریم‌دار حرم‌دوست باشند.

این مسئول با بیان این‌که بیش از 8 هزار نفر در کاروان اعزامی امسال سازماندهی شدند، تصریح کرد: ثبت‌نام زائران از 20 روز پیش در پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات، دانشگاه‌ها و کارخانجات انجام شد و از هر شهرستان چند کاروان عازم حرم امام شده و در مجموع نیز از این استان بیش از 12 کاروان بزرگ با 200 خودروی سبک و سنگین عازم حرم امام راحل شدند.

مستعد به بیمه زائران حرم امام به عنوان بیمه غرامت اشاره کرد و ادامه داد: در کنار این کار برنامه‌های فرهنگی، ارزشی و معنوی نیز در داخل اتوبوس‌ها تدارک دیده شده و برای هر دستگاه اتوبوس سی‌دی‌های مناسبی نیز از زندگی و شخصیت امام در نظر گرفته شده است تا در مسیر حرکت به نمایش گذاشته شود.

به گزارش فارس، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل خاطر نشان کرد: زائران حرم امام در قالب دستجات عزاداری با توجه به سابقه حسینی بودن مردم اردبیل فردا در حرم حاضر شده و به صورت گروهی در سوگ بنیان‌گذار کبیر انقلاب بر سر و سینه می‌زنند.

وی به تعامل خوب رانندگان با مسافران حرم امام و تعامل دوسویه بین زائران و رانندگان اشاره کرد و بیان داشت: قرار است در این حرکت معنوی اخلاق و معنویت به معنای واقعی به نمایش گذاشته شود.

مراسم سوگواری ارتحال امام پیش از ظهر فردا برگزار می‌شود

به گزارش فارس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای به تمام هموطنان و همشهریان استان اردبیل اعلام کرد مراسم سوگواری رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب پیش ظهر فردا در اکثر مساجد و محافل معنوی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری 14 خرداد از ساعت 10 صبح فردا با حرکت دستجات عزاداری از جلوی مسجد اعظم اردبیل آغاز شده و در نهایت در مسجد سرچشمه برنامه عزاداری برگزار می‌شود.

از ساعت 9 امشب نیز در مسجد امام حسین محله وحدت اردبیل مراسم گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی امام بزرگوار به همت اهالی این منطقه برگزار می‌شود.

در نیر هم از ساعت 11 صبح فردا همزمان با برگزاری سالروز رحلت امام خمینی (ره) یادواره شهدای فصل بهار نیر در مسجد جنت سرای این شهر برگزار می‌شود.

در شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین نیز از ساعت 10 صبح برنامه عزاداری و به راه افتادن دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی را شاهد هستیم.

اندیشه امام روز به روز نور افزون می‌گیرد

در آستانه 14 و 15 خردادماه روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عصر معاصر اندیشه تابناک امام راحل روز به روز نور و جلای واقعی پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، در بخشی از این پیام آمده است: روزهای 14 و 15 خرداد روزهای همیشه ماندگار تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است که در این روزها می‌توان تجلی اراده الهی و همچنین حزن و اندوه ملت ایران در سوگ مرید و مرادش را به خوبی مشاهده کرد.

سپاه حضرت عباس (ع) با تبریک مولود کعبه و روز پدر به شیرمردان ایران اسلامی اعلام کرده که سبز پوشان سرو قامت در تحقق آرمان جهانی امام راحل عاشقانه و عارفانه در صحنه است و در این روزهای به یادماندنی با تجدید بیعت با امام و نایب بر حقش تا آخرین نفس تحت لوای فرمانده کل قوا حریم‌دار انقلاب و ارزش‌های آن است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول