اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

خراسان‌جنوبی کمترین نرخ جرم و جنایت را در کشور دارد

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آفات فرهنگی از جمله عوامل عقب‌ماندگی جامعه است، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با وجود مرزهای مشترک با افغانستان از کمترین نرخ جرم و جنایت در سطح کشور برخوردار است.

خراسان‌جنوبی کمترین نرخ جرم و جنایت را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در نظام اسلامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خالصانه عمل کرده و پاسخگوی خداوند باشند.

وی افزود: در این راستا اصل خودکنترلی از مهمترین عوامل موفقیت بوده و مدیران باید به کنترل رفتار و عملکرد خود بپردازند.

*تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی در اولویت باشد

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان بر تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: برنامه، بودجه، اعتبارات و نیروی کارآمد از عوامل مهم نظام اداری است.

رئیسی ادامه داد: مدیران باید با الگوگیری از ائمه و اهل بیت(ع) و با عشق به مردم، خدمت‌رسانی خالصانه را در دستورکار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: شهر سالم از نظر اسلام مبنی بر توحید، عقلانیت، معنویت، عدالت اجتماعی و اخلاق و از نظر غرب مبنی بر قراردادهای اجتماعی است.

*پایین‌‌ترین نرخ جرم کشور مربوط به خراسان‌جنوبی است

معاون اول قوه قضائیه گفت: کمترین رقم جرم و جنایات در کشور با احتساب جمعیت به خراسان‌جنوبی اختصاص دارد.

رئیسی با بیان اینکه آفات فرهنگی از جمله عوامل عقب‌ماندگی جامعه است، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با وجود مرزهای مشترک با افغانستان و استان‌های همجوار از کمترین نرخ جرم و جنایت در سطح کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل پایین بودن جرم و جنایت علاوه بر اقدامات نیروهای انتظامی و نظامی مربوط به فرهنگ مردم است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: این استان از آداب و رسوم و فرهنگ خاصی برخوردار بوده و این امر منجر به امنیت در استان شده است.

*تهدیدات اقلیمی خراسان‌جنوبی به فرصت اقتصادی تبدیل شود

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان با اشاره به تهدیدهای طبیعی از جمله خشکسالی و کمبود سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی در خراسان‌جنوبی، گفت: این استان همواره با این مشکلات روبه‌رو بوده و مدیران اجرایی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تهدیدات و شرایط اقلیمی منطقه به فرصت‌های اقتصادی و اشتغالزایی در استان تبدیل شود.

رئیسی با بیان اینکه در استان اعتباراتی به عنوان توسعه‌یافتگی اختصاص می‌یابد، افزود: امروز توسعه‌یافتگی خراسان‌جنوبی در برنامه‌های مقامات کشوری نیز قرار گرفته و مدیران استانی نیز باید از اعتبارات برای توسعه استان استفاده کنند.

*فرصت‌های خراسان‌جنوبی نیازمند عزم علمی است

وی تصریح کرد: فرصت‌های خراسان‌جنوبی نیازمند عزم علمی است و در این راستا باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها با مطالعات علمی صورت گرفته و تحقق یابد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: برای توسعه و پیشرفت استان باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و بسترها برای حضور این افراد فراهم شود.

رئیسی یادآور شد: تا حدتوان و در چارچوب قانون مشکلات اداری سرمایه‌گذاران و کارآفرینان رفع شده و زمینه برای افزایش تولید ملی در استان و کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول