اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای هفتکل:

27 رشته مهارتی در هفتکل آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس فنی و حرفه‌ای هفتکل از آموزش 27 رشته مهارتی در مرکز آموزشی این شهرستان خبر داد.

27 رشته مهارتی در هفتکل آموزش داده می‌شود

ابراهیم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار کرد: در حال حاضر 400 کارآموز در مراکز خواهران، برادران و مراکز خصوصی، در حال فراگیری رشته‌های مورد علاقه خود هستند.

وی نداشتن مهارت و باز ماندن از تحصیل را دو عامل مهم بیکاری جوانان منطقه عنوان کرد و افزود: همه جوانان باید به سمت مهارت آموزی بروند تا آسان تر مشغول به کار شوند.

رییس فنی و حرفه‌ای هفتکل اضافه کرد: همه قشر جوان در شهر و روستا، جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای هستند و در همین راستا زمینه برای مهارت آموزی این قشر در صدها رشته مهارتی فراهم شده است.

وی درباره آموزش معتادان بهبود یافته گفت: تا کنون مکاتباتی برای معرفی این قشر برای حرفه آموزی بین اداره فنی و حرفه‌ای و دیگر سازمان‌های مربوطه مبادله شده اما به دلایل مختلف تاکنون استقبالی از برگزاری این دوره‌های آموزشی نشده است.

اسدی ادامه داد: فنی و حرفه‌ای آمادگی را دارد برای مهارت آموزی بهبود یافتگان از دام مواد مخدر کلاس‌هایی را به صورت جداگانه در ساعاتی از شب برگزار نماید تا این عزیزان بتوانند از تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد درست استفاده کنند.

این مقام مسئول در فنی و حرفه‌ای شهرستان هفتکل با اشاره به تسهیلات اعطایی به معتادان پس از بهبود، گفت: پیشنهاد می‌شود متولیان اعطای این تسهیلات، شرط واگذاری وام‌ها و تسهیلات را شرکت در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای اعلام کنند تا این قشر با شرکت در کلاس‌های آموزشی، رشته‌های مختلف را فرا گیرند و زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون چهار کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای پرسنل و کارآموزان در مرکز فنی و حرفه‌ای هفتکل برگزار شده و شرکت کنندگان آموزش‌های لازم را در این زمینه فراگرفتند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول