اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بشرویه خبر داد

رقابت فشرده داوطلبان در المپیاد ملی مهارت بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بشرویه گفت: مرحله شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت با حضور 126 نفر در بشرویه برگزار می‌شود.

رقابت فشرده داوطلبان در المپیاد ملی مهارت بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مهدی حسنی ظهر امروز در جمع شرکت‌کنندگان المپیاد ملی مهارت که در سالن شهید مفتح بشرویه برگزار شد، اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای پایه و نقطه آغاز برای تحقق شعار امسال است.

وی ادامه داد: در راستای تولید ملی و افزایش کالاهای ایرانی در کشور، وجود نیروی انسانی ماهر و متخصص ضروری بوده و پرورش این افراد با فراهم شدن امکانات و تجهیزات به‌ روز و مربیان متعهد و مجرب در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است.

حسنی افزود: هر نوع سرمایه‌گذاری کالا در بخش‌های مختلف اقتصادی در گرو برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع این نیرو می‌باشد.

مدیر مرکز آموزشی فنی وحرفه‌ای بشرویه خاطرنشان کرد: آزمون‌های ملی مهارت تاکنون 13 دوره در کشور برگزار شده که در شهرستان بشرویه از سال 86 این آزمون‌ها برگزار می‌شود.

حسنی هدف از برگزاری آزمون مهارت را ایجاد بستر مناسب برای رقابت بین دانشجویان، دانش‌آموختگان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، افراد شاغل در صنایع و امکان ترازیابی و مقایسه با همدیگر و شناسایی نقاط ضعف و قوت در ارتقای نظام‌های آموزش فنی وحرفه‌ای برشمرد.

وی تعداد افراد شرکت‌کننده در المپیاد ملی مهارت در مرحله شهرستانی در بشرویه را 126 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 17 نفر خواهر و مابقی برادران را تشکیل می‌دهند.

حسنی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این آزمون در رشته‌های فناوری اتومبیل، مکاترونیک، طراحی وب، رباتیک، ساخت وتولید، کنترل صنعتی، آجرچینی، نقاشی خودرو، کاشی‌کاری، جوشکاری، خیاطی، نرم‌افزار‌های تجارت، تاسیسات الکترونیکی، گرافیک، آشپزی، الکترونیک، اتصالات در و پنجره، طراحی فضای سبز، لوله‌کشی، شیرینی‌پزی و تراش  CNG به رقابت می‌پردازند.

وی زمان اعلام نتایج مرحله شهرستانی المپیاد مهارت را هفته آینده خواند که برگزیدگان به مرحله استانی به صورت پروژه عملی 29 و 30 تیرماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بشرویه اذعان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بشرویه به منظور پاسخگویی به نیازهای بازار کار در رشته‌های متنوع اقدام به برگزاری 10 کارگاه آموزشی در بخش‌های ثابت استاد شاگردی، سیار شهری و روستایی کرده که در سال گذشته تعداد 711 نفر را در قالب 45 دوره آموزشی به میزان 110 هزار نفر ساعت آموزش داده است.

وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در سه ماهه اول سال جاری 15 دوره آموزشی مهارت به میزان 22 هزار نفر ساعت برگزار شده که برای سه ماهه دوم سال جاری 30 دوره آموزشی به میزان 73 هزار نفر ساعت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول