اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی:

77 درصد مردم استان مرکزی علاقمند به موسیقی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که 77 درصد مردم استان مرکزی علاقمند به موسیقی هستند که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

77 درصد مردم استان مرکزی علاقمند به موسیقی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس یافته‌های طرح بررسی و سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی کشور که از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر شده 70 درصد مردم به موسیقی گوش می‌دهند که 46.2 درصد مردم موسیقی را از طریق cd و MP3 و 15 درصد از طریق تلویزیون و 6.7 درصد از طریق رادیو گوش می‌دهند.

وی با بیان اینکه موسیقی سنتی با 43 درصد، موسیقی پاپ ایرانی با 29 درصد و موسیقی محلی ایرانی با 28 درصد بیشترین مستمعان موسیقی را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: مردان 11 درصد بیشتر از زنان موسیقی گوش می‌دهند و در مقایسه ساکنین نقاط شهرها 7 درصد بیشتر از ساکنین روستاها به موسیقی گوش می‌دهند.

دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان با اشاره به اینکه سنی‌ها 4 درصد بیشتر از پیروان مذهب تشیع موسیقی گوش می‌دهند گفت: بین اقوام نیز در گوش دادن به موسیقی تفاوت‌هایی وجود دارد به گونه‌ای که اقوام کرد، لر، ترک به ترتیب با 81، 74 و 73 درصد بیشترین مستمعان موسیقی در کشور هستند.

به گفته وی جوانان در مقایسه با سایر گروه‌های سنی به موسیقی بیشتر گوش می‌دهند به طوریکه 89.5 درصد جوانان مستمعان موسیقی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با بیان اینکه با افزایش تحصیلات میزان گوش دادن به موسیقی نیز افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: تنها 39.8 درصد افراد بی‌سواد و کم سواد به موسیقی گوش می‌دهند، در مقابل 85.9 درصد افراد تحصیلکرده و بالای دیپلم به موسیقی علاقمند هستند.

وی با بیان اینکه بین سطح درآمد و گوش دادن به موسیقی نیز ارتباط مستقیمی وجود دارد گفت: این بررسی نشان می‌دهد که تنها 60 درصد افراد با درآمد پایین به موسیقی گوش می‌دهند و در مقابل 86 درصد افراد با درآمد بالا موسیقی گوش می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در رابطه با میانگین زمان گوش دادن به موسیقی در هر شبانه‌روز در استان گفت: در این بررسی این میزان در استان یک ساعت و 36 دقیقه است که از میانگین کشوری که یک ساعت و 41 دقیقه می‌باشد، پایین‌تر بوده و استان در رتبه 19 قرار می‌گیرد، همچنین از نظر مدت زمانی مردم استان‌های زنجان، خوزستان و هرمزگان بیشتر وقت خود را به گوش دادن به موسیقی سپری می‌کنند، یعنی به ترتیب 2 ساعت و 18 دقیقه، 2 ساعت و 11 دقیقه، 2 ساعت و 8 دقیقه در شبانه‌روز.

فتح‌آبادی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که 77 درصد مردم استان مرکزی علاقمند به موسیقی هستند که این علاقه آنان 7 درصد از میانگین کشوری بالاتر است و استان مرکزی از این بعد، پس از استان‌های کردستان، ایلام، البرز، کرمانشاه و زنجان رتبه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته وی ساکنان استان مرکزی 49.2 درصد از طریق CD و MP3 و 19.7 درصد از طریق تلویزیون و 6.4 درصد نیز از طریق رادیو موسیقی را گوش می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول