اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاگرد استاد سپهونی:

90 درصد موسیقیدانان لرستان مدیون استاد سپهونی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: 90 درصد جوانان فعال در حوزه موسیقی این استان مدیون زحمات استاد عیسی سپهونی هستند.

90 درصد موسیقیدانان لرستان مدیون استاد سپهونی هستند

بابک صادقی در حاشیه مراسم بزرگداشت استاد عیسی سپهونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: گروه موزیک استاد سپهونی نخستین و یا جزو نخستین گروه‌های موزیک دانش‌آموزی دفاع مقدس در سطح کشور بود که در اوایل دهه 60 در امور تربیتی ناحیه 1 خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

وی افزود: در مورد خدمت استاد سپهونی به عرصه موسیقی لرستان، همین بس که 90 درصد جوانان فعال در حوزه موسیقی این استان مدیون زحمات ایشان هستند و اگر آن زمان بستر آموزش این هنر فراهم نمی‌شد اکنون هیچ کدام از این جوانانی که صاحب سبک هستند و حرفی برای گرفتن دارند وجود نداشتند.

سرپرست گروه موسیقی خایدالو اضافه کرد: استاد دو بار بازنشسته شدند، یک بار قبل از انقلاب در حالی که تنها 48 سال سن داشت در حوزه کاری و در نظام ارتش، یک بار هم پس از انقلاب با 30 سال فعالیت در حوزه هنر و تربیت شاگردان فراوان بازنشسته شد.

برگزیده گروه اول جشنواره بین‌المللی سراج خراسان در سال 85 گفت: یکی از بهترین خصیصه‌های استاد این بود که فقط به تعلیم تک‌‌بعدی موسیقی توجه نمی‌کرد بلکه هم‌زمان تعلیم و تربیت را هم‌زمان به شاگردانش یاد می‌داد.

صادقی گفت: اینکه ما پس از شش سال گرد هم جمع می‌شویم و یاد آن استاد را گرامی می‌داریم به دلیل این است که خود را مدیون استاد سپهونی می‌دانیم زیرا ایشان درس زندگی و قدرشناسی را به شاگردانش یاد داد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول