اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی اسماعیلیان:

سپهونی اخلاق‌مداری و انجام کارگروهی را در موسیقی لرستان رواج داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جشن باشکوه ششمین سالگرد درگذشت عیسی سپهونی گفت:‌ اخلاق‌مداری و ایجاد روحیه کارگروهی در بین شاگردان، از جمله شاخصه‌های این استاد فقید است.

سپهونی اخلاق‌مداری و انجام کارگروهی را در موسیقی لرستان رواج داد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان در مراسم گرامیداشت یاد استاد عیسی سپهونی شامگاه امروز در خرم‌آباد گفت:‌ یکی از شاخصه‌های ایشان این بوده که وقتی که شاگردی را می‌پذیرفتند، علاوه بر آموزش تخصصی و سهم آن هنر، به حوزه تربیتی و اخلاقی آنها نیز توجه ویژه‌ای داشتند.

وی ادامه داد:‌ به همین خاطر نسلی که ایشان تربیت کردند، می‌توانیم بگوییم شاکله اصلی موسیقی امروز لرستان را شکل می‌دهند و نسلی سالم و مؤثر است، اثرگذاری نسل این‌گونه هنرمندان و عزیزان موجب شده که موسیقی لرستان نسبت به دیگر مناطق سالم‌تر بماند.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه اخلاق‌مداری حلقه ممیز بین موسیقی غرب و هنر اسلامی است، افزود: آمیختن اخلاق و هنر یکی از شاخصه‌های این استاد گران‌قدر است و همین شاخصه موجب شده که تمام شاگردان ایشان که امروز در جامعه هنری ما تأثیرگذار و صاحب سبک هستند، اخلاق‌مداری را در اولویت کار خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ایجاد روحیه دسته‌جمعی و گروهی در بین شاگردان به عنوان دومین شاخصه عیسی سپهونی یاد کرد و گفت: برگزاری همین جلسه باشکوه بدون داشتن یک متولی خاص از اثرات همین روحیه وحدت‌گرایی شاگردان آن استاد فقید است و از خداوند سبحان می‌خواهم هنرمندان این‌چنینی را زیاد بگرداند.

در ادامه این مراسم ضرغام سپهونی فرزند استاد، علی امرایی و حشمت‌الله خالقی از همکاران و هم‌رزمان فرهنگی آن استاد در دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره‌هایی از زندگی وی یادش را گرامی داشتند.

استاد سپهونی در هفتم مهرماه 1307 در خرم‌آباد متولد شد و در 25 اردیبهشت‌ماه 1385 در همین شهر درگذشت.

تربیت گروه‌های دانش‌آموزی و اعزام آنها به مناطق جنگی از جمله فعالیت‌های ماندگار این استاد فقید است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول