اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اتاق فکر هنرمندان موسیقی همدان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: اتاق فکر هنرمندان موسیقی استان همدان تشکیل شد.

اتاق فکر هنرمندان موسیقی همدان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با برگزاری نخستین جلسه اتاق فکر موسیقی استان، هنرمندان این رشته هنری در یک فضای صمیمی، دغدغه‌ها و نظرات خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در میان گذاشتند.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: موسیقی هنری فراگیر، پرمخاطب و کاربردی است و هنرمندان این عرصه افرادی صاحب نظر، متفکر و خوش فکر هستند که حاصل تلاش آنها با روح و احساسات مردم سر و کار دارد.

خسرو بیات ادامه داد: موسیقی جایگاه خاصی در میان جامعه دارد و باید در این راستا کار ارزشی و ویژه‌ای صورت گیرد و با شناختن قدر و جایگاه این هنر با رعایت چارچوب‌ها گام‌های تازه‌ای برداریم.

وی با بیان اینکه ما نیازمند فکر، اندیشه و ارتباط خوب و صمیمی هنرمندان موسیقی برای برداشتن گام‌های بعدی هستیم افزود: قرن‌ها قبل، جوامع و تمدن‌ها به گستردگی قلمروهایشان افتخار می‌کردند و سپس سلاح و تجهیزات و صنعت جایگزین قلمرو شد اما امروزه افتخار کشورها به دانامحوری و هوشمندی است و ایرانیان با داشتن ضریب هوشی بالا و ظرفیت‌های فکری گسترده همواره در جهان مطرح‌اند و به این مهم افتخار می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید از این پتانسیل‌های فکری استفاده کرد افزود: همه چیز به بودجه منتهی نمی‌شود و باید راهکارهای مختلفی داشته باشیم زیرا تا زمانی که کارها معطوف به هزینه شود، حرکت به سمت پیشرفت کند خواهد بود.

وی تأکید کرد: باید تعاملات و عرصه فعالیت را گسترده‌تر کنیم تا راهکارهای بیشتری ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه همدلی با هنرمندان از اصول کاری این اداره است افزود: بنای کار فرهنگ و هنر همدلی، همراهی، هماهنگی و مشورت و تبادل نظر با هنرمندان است و ما در خدمت هنرمندان هستیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این اتاق فکر بیان کرد: یکی از افتخارات و ارکان این اداره وجود شوراهای نجیب، فاخر و صمیمی موسیقی است.

هادی فیض‌منش افزود: هرچه در توان داریم برای تقویت عرصه موسیقی به کار می‌بریم زیرا مخاطبین این عرصه کم نیستند و جامعه نیازمند موسیقی فاخر و ارزشی است.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چارچوب هایی را در عرصه موسیقی تعیین کرده است تا آثار موسیقیایی در این چارچوب‌ها تولید و عرضه شود.

به گفته معاون فرهنگی و هنری ارشاد همدان شورای موسیقی به دنبال این است که راهکاری برای تقویت عرصه موسیقی ارائه دهد تا در عرصه فعالیت گروه‌ها و آموزشگاه‌ها قابل تعریف باشد و در این راستا موسیقی فاخر و با ارزش به رشد و بالندگی برسد.

وی تأکید کرد: موسیقی در ذات انسان و طبیعت است و هنگامی که وارد عرصه هنر می‌شود باید در مسیر درست، فاخر و ارزشی قرار گیرد.

 در این نشست هنرمندان موسیقی شهرستان‌های استان همدان به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود برای رشد موسیقی استان پرداختند

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول