اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری مازندران:

موسیقی "دریای جمال" 12 خرداد رونمایی می‌شود/ سینماها مشکل تجهیزاتی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به تولید یک موسیقی از اشعار امام راحل با صدای استاد پرخیده به نام "دریای جمال" گفت:‌ این بسته فرهنگی در روز 12 خرداد رونمایی می‌شود.

موسیقی "دریای جمال" 12 خرداد رونمایی می‌شود/ سینماها مشکل تجهیزاتی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری عزیزالله محمدپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:‌ رسانه‌های استان همواره همراه نهادهای فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر نباید مظلوم باشد تصریح کرد: ‌انتشار فعالیت‌های فرهنگی و هنری باعث فرهنگ‌سازی می‌شود.

محمدپور با اشاره به انتشار 52 کتاب در سال گذشته با موضوع دفاع مقدس، مازندران‌شناسی، موضوع‌های خانواده و پژوهشی ادامه داد:‌ بخشی از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس و بخشی هم در روز بزرگداشت مازندران رونمایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بودجه شاخص فرهنگی سال گذشته حرکت توفنده‌ای را در نهادهای فرهنگی به وجود آورد گفت:‌ این بودجه در تاریخ ماندگار می‌شود و تنها نقدی که به آن وارد است، دیر پرداخت شدن آن است.

محمدپور با اشاره به تولید یک موسیقی از اشعار امام راحل با صدای استاد پرخیده به نام "دریای جمال" افزود:‌ این بسته فرهنگی در روز 12 خرداد رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به تولید 9 فیلم در یک سال گذشته که بیشترین موضوع‌ها مربوط به دفاع مقدس است بیان داشت:‌ انیمیشن "رخ به رخ خورشید" در رابطه با زندگی‌نامه شهید کشوری تولید شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه سال گذشته 15 نمایشگاه توسط حوزه هنری در گالری به نمایش درآمده است تصریح کرد: 9 مورد سفر عکاسان، چهار برنامه تجلیل از هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های مختلف از اقدامات حوزه هنری است در صورتی که تنها 15 کارمند داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه "هنر حماسه" به سفارش استاندار مازندران در روز سوم خرداد توسط حوزه هنری برگزار می‌شود ادامه داد: از 14 هنرمند تئاتر در حوزه دفاع مقدس، هفت پیشکسوت تئاتر و یک جانباز دفاع مقدس از اهالی حوزه فرهنگ و هنر در این مراسم تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه کمبود مخاطب از مشکلات تئاتر است یادآور شد:‌ برای برون رفت از این مشکل، گروه‌های تئاتر اجرا شده منتخب در سایر استان‌ها را به مازندران دعوت می‌کنیم تا به اجرای برنامه بپردازند.

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه سخنرانی آفت مجالس و برنامه‌ها است خاطر نشان کرد: ‌سعی کردیم در برنامه‌ها سخنرانی‌ها را کاهش دهیم چرا که در بزرگ‌ترین جشنواره‌های جهان هم کم‌ترین سخنرانی صورت می‌گیرد.

محمدپور با بیان اینکه حوزه هنری مازندران در سومین جشنواره تولیدات حوزه‌های هنری کشور در مجموع رتبه ششم را در بین 30 استان کسب کرد متذکر شد:‌ این برنامه به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم مازندران در جشنواره چهارم با تعداد آثار بیشتری حضور می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بودجه حوزه هنری در سال گذشته 100 میلیون تومان بود افزود:‌ پنج واحد فعال در حوزه هنری داریم که اگر بودجه شاخص فرهنگی را اختصاص نمی‌دادند نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم و اگر امثال بودجه شاخص فرهنگی اختصاص نیابد حوزه هنری به شدت با مشکل مواجه می‌شود و بسیاری از کارها را نمی‌توانیم انجام دهیم.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ فیلمنامه "آقاجان" که زندگینامه آیت‌الله کوهستانی است تهیه و تصویب شده است.

محمدپور با بیان اینکه تجهیزات سینماهای بهشهر، ساری، آمل و تنکابن بسیار قدیمی و مستهلک است گفت: این سینماها مشکل تجهیزاتی دارند.

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه آثار استادان تراز اول خوشنویسی کشور در ساری اذعان داشت: 50 اثر در سه رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط از روز چهارم خرداد به مدت یک هفته در گالری سوره حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول