اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

امروز به برخی ارزش‏ها کم‌تر بها داده می‏شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به بعضی از ارزش‏ها نظیر رعایت عفاف و حجاب در جامعه کم‌تر بها داده می‏شود.

امروز به برخی ارزش‏ها کم‌تر بها داده می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی انواری ظهر امروز در یادواره شهدای روستای ابرسج شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به پیام شهدا اظهار داشت: شهدایی که جان خود را برای انقلاب فدا کردند، پیام‏های مختلفی برای جامعه داشته‏ و در وصیت‏نامه‏های خود آنها را بیان کرده و ما را به اجرای آن تذکر داده‏اند.

وی با اشاره به پیام‏های شهدا گفت: نخستین پیام شهدا این است که نماز اول وقت را به تأخیر نیندازید و این مهم‏ترین پیام آنهاست، چرا که نماز ستون دین و اصل و بنای اسلام و شعار بلند دین ماست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ما که خود را مسلمان می‏دانیم، باید نماز اول وقت را رعایت کنیم، آن‏ چنان‏ که در سیره و روش معصومین ما و هم‌چنین سیره امام امت همین موضوع است و شهدای ما نیز همین گونه بوده‏اند.

انواری خاطرنشان کرد: دومین پیام شهدا، حفظ اسلام و ارزش‏های الهی است که متأسفانه امروز به بعضی از ارزش‏ها کم‌تر بها داده می‏شود و نمونه آن حجاب و عفاف است.

وی تصریح کرد: این موضوع با کم‏رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‏رنگ می‏شود، بنابراین بانوان باید توجه داشته باشند که شهدا از آنها حفظ حجاب را می‏خواهند و این مسئولیت آنها را سنگین‏تر می‏کند.

* لزوم حفظ رهبری و تبعیت از آن

استاد دانشگاه‏های قم، پیام سوم شهدا را حفظ رهبری و تبعیت از آن عنوان کرد و افزود: شهدای ما با تبعیت از ولایت‌فقیه به میدان دفاع از اسلام و میهن شتافتند و تبعیت از ولایت را به خوبی با نثار جان خود تبیین کردند و ما نیز برای حفظ راه آنها باید گوش به فرمان ولایت باشیم و همه مسئولان را با تبعیت از ولایت سنجش کنیم.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ما یکی از راه‏های تهاجم را شبهه‏افکنی انتخاب کرده‏اند و با ایجاد شبهات مختلف در مورد اسلام درصدد مقابله با آن برآمده‏اند و تلاش می‏کنند تا اعتقادات جامعه به خصوص جوانان و اقشار تحصیل‏کرده را با شبهه‏افکنی آشفته سازند.

* همواره باید گوش به فرمان ولایت باشیم

انواری گفت: اگر از شهدا الگو بگیریم و راه و اهداف آنها را ادامه دهیم و گوش به فرمان ولایت باشیم، دشمنان نخواهند توانست در عزم و اراده امت خللی وارد سازند، البته مطالعه و افزایش آگاهی و بصیرت در این راه بسیار لازم است و باید تلاش کرده و این عناصر را در خود تقویت کنیم.

مهدی سعدی، مداح اهل‌بیت(ع) نیز در این مراسم به مرثیه‏سرایی در مدح شهدا پرداخت و پخش کلیپ و قرائت دکلمه از دیگر برنامه‏های این یادواره بود.

این مراسم به همت پایگاه بسیج و ستاد یادواره شهدای ابرسج و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه بالامحله ابرسج برگزار شد.

* رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه است

هم‌چنین یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در منظر امام خمینی(ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه است و ایشان بارها این موضوع را مورد تأکید قرار داده‏اند.

علیرضا نظریان گفت: همین اندیشه‏های امام راحل بود که امروز به جهان اسلام برای رسیدن به آرمان‏هایش حرکت داده و بیداری اسلامی را در میان بلاد اسلامی رقم زده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تاریخ پرفراز و نشیب اسلام و تشیّع امروز باید با آگاه‏سازی و افزایش بصیرت در جامعه به ویژه بین جوانان، آنها را برای مقابله با جریانات انحرافی به وجود آمده آماده کرد.

در ابتدای این مراسم، معصومه اشرفی فرمانده بسیج پیروان ولایت در سخنانی هدف از برگزاری این نشست‏ها را شناساندن آرمان‏ها و اندیشه‏های سیاسی امام خمینی(ره) و نقش بارز ایشان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول