اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته محیط زیست

نمایشگاه گونه‌های سوسماران فردوس برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته محیط زیست نمایشگاه فون و گونه‌های سوسماران فردوس در محل نگارخانه شهید گمنام این شهرستان برگزار شد.

نمایشگاه گونه‌های سوسماران فردوس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس اداره محیط زیست شهرستان فردوس ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: محیط زیست مجموعه‌ای از انواع حیات در کره زمین است که در شبکه‌ای پیچیده و کاملاً وابسته به هم تشکیل شده و حفظ این مجموعه برای بقای زندگی بسیار مهم است.

مهدی کیوانی افزود: شناخت آلاینده‌های محیط زیست و پیدا کردن راه مناسب برای مبارزه با آن و همچنین فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست امری ضروری است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را بالابردن سطح آگاهی‌های عمومی مردم و همچنین ایجاد علاقه نسبت به محیط زیست پیرامون خود عنوان کرد و یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از 20 تابلوی عکس شامل گونه‌های مختلف سوسمار شهرستان فردوس به نمایش گذاشته شده است.

رئیس اداره محیط زیست فردوس افزود: حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های آینده باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه همگانی محسوب می‌شود.

کارشناس‌ارشد رشته زیست‌شناسی جانوری که این نمایشگاه را با همکاری اداره محیط زیست شهرستان فردوس برگزار کرده است نیز گفت: کار تحقیقاتی برای شناسایی گونه‌های مختلف سوسمار در شهرستان فردوس مدت هفت ماه به طول انجامید.

حامد استواری با اشاره به تنوع زیستی بسیار مطلوب شهرستان فردوس افزود: در این تحقیق بیش از 17 گونه‌ مختلف سوسمار در سطح شهرستان فردوس شناسایی شد.

وی استقبال مردم را از نمایشگاه محیط زیست نامطلوب دانست و تصریح کرد: با وجود این که مسئله محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی مردم نسبت به آن توجه چندانی ندارند.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل نگارخانه شهید گمنام شهرستان فردوس برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول