اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان:

بسته‌بندی صنایع دستی اولویت معاونت صنایع دستی است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ارائه شیوه‌های نوین بسته‌بندی صنایع دستی اولویت اصلی معاونت صنایع دستی استان اصفهان در سال جاری است.

بسته‌بندی صنایع دستی اولویت معاونت صنایع دستی است

احمد ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که استان اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در 20 خردادماه چه برنامه‌هایی را به اجرا می‌گذارد، اظهار داشت: در اصفهان برگزاری نمایشگاه نقش‌خانه، نصب پلاکارد در سطح شهر، حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در تهران و تجلیل از یکی از هنرمندان پیشکسوت اصفهانی از جمله برنامه‌های امروز صنایع دستی به شمار می‌رود.

وی افزود: استان اصفهان هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در تهران در 80 غرفه تولیدات هنرمندان اصفهانی را به نمایش می‌گذارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: از مجموع 80 غرفه اختصاص یافته به استان اصفهان در 27 غرفه، صنایع دستی به صورت عملی تولید می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که عمده‌ترین برنامه‌های معاونت صنایع دستی در سال جاری بر چه محورهایی پایه‌گذاری شده است، گفت: ارائه شیوه‌های نوین بسته‌بندی به هنرمندان صنایع دستی، تکمیل پرونده بیمه‌های صنعتگران این حوزه در سطح استان، تدوین نشان استاندارد ملی صنایع دستی و حضور پررنگ‌تر هنرمندان اصفهانی صنایع دستی در نمایشگاه‌های برون مرزی از جمله این برنامه‌ها است.

ادیب در پاسخ به این سؤال که چه اقدامات حمایتی در سال جاری برای هنرمندان این عرصه در نظر گرفته شده است، گفت: بررسی و اجرای بیمه هنرمندان، تسهیلات مالی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله این اقدامات حمایتی است به گونه‌ای که معاونت صنایع دستی سال گذشته به 200 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان فرصت حضور و ارائه آثار خود را در 30 نمایشگاه داخلی و خارجی فراهم کرد.

وی در جواب این سؤال که در حوزه بسته‌بندی صنایع دستی همواره با مشکلات زیادی رو به رو بوده است، راهکار عملیاتی شما پیرامون این موضوع چیست؟، تصریح کرد: فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی در این زمینه چندان از ما تبعیت نمی‌کنند و اقدام لازم در این مورد، قانع کردن فروشگاه‌ها به عرضه صنایع دستی در بسته‌بندی‌های ایرانی است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با تاکید بر اینکه کار در زمینه به روز کردن بسته‌بندی صنایع دستی در اصفهان آغاز شده است، ادامه داد: طرح‌های جدیدی از بسته‌بندی صنایع دستی را در نمایشگاه تهران به نمایش می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: در زمینه بسته‌بندی مناسب صنایع دستی باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و باید مردم را در راستای تهیه و خرید صنایع دستی با بسته‌بندی و نشان تجاری ایرانی از فروشگاه‌ها ترغیب کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول