اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

نمایشگاه صنایع‌‌ دستی جاده ابریشم فرصتی با ارزش است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌ دستی جاده ابریشم را فرصتی با ارزش عنوان کرد.

نمایشگاه صنایع‌‌ دستی جاده ابریشم فرصتی با ارزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدحسین فرهنگی بعد از ظهر امروز در دیدار هنرمندان تبریزی اظهار کرد: این نمایشگاه و حضور نماینده‌هایی از کشورهای مختلف در آن می‌تواند زمینه‌ساز مناسبات و ارتباطات دوسویه ایران به‌ویژه استان آذربایجان‌شرقی با کشورهای جاده ابریشم شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم می‌تواند مبنای هماهنگی‌های بیشتر برای برقراری پل ارتباطی شرق و غرب در حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی قرار گیرد.

فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را یکی از رویدادهای فرهنگی باارزش در کشور توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها در زمینه‌های گسترده‌ای همچون بازار فروش محصولات فرهنگی و هنری تاثیر مستقیم دارد.

صنایع‌دستی حوزه‌ای نیازمند توسعه و توجه همیشگی در بعد کمی و کیفی است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی‌های خوب و کافی در حوزه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توان به انواع تبادل‌ها و همکاری‌های فرهنگی دست یافت.

فرهنگی آذربایجان‌شرقی را قطب صنایع‌دستی کشور خواند و گفت: این استان در حوزه صنایع‌دستی و اقدامات مرتبط با آن نظیر توسعه، آموزش و برپایی نمایشگاه‌های فروش و نمایش صنایع‌دستی پیشرو است.

وی صنایع‌دستی را حوزه‌ای نیازمند توسعه و توجه همیشگی در بعد کمی و کیفی عنوان کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی با توجه به پیشینه خوب و قدرتمندی که در حوزه تولیدات صنایع‌دستی متنوع دارد، بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم بوده است. 

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم با حضور هنرمندانی از کشورهای خارجی مانند مالزی، برونئی، ترکیه، آذربایجان و تاجیکستان و استان‌های سراسر کشور، از تاریخ اول تا پنجم تیر سال‌جاری در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. 

انتهای خبر/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول