اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

نمایشگاه صنایع‌دستی هنرآموزان در قزوین افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی نمایشگاه آثار هنرآموزان صنایع‌دستی در قزوین افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع‌دستی هنرآموزان در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند ضمن تبریک روز جهانی صنایع‌دستی گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، نمایشگاه آثار 210 نفر از هنرآموختگان مرکز آموزش صنایع‌دستی قزوین در رشته‌های نگارگری، گلیم بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، نگارگری، سفالگری، سرمه‌دوزی، گره‌‌چینی، رودوزی‌های سنتی، معرق چوب و سراجی سنتی به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: یکی از راهکارهای توسعه و ترویج صنایع‌دستی تشویق و ترغیب هنرآموزان است که بتوانند آثار خود را در معرض دید عموم قرار دهند و معاونت صنایع‌دستی نیز به طور معمول بعد از پایان هر ترم آموزشی، آثار هنرآموختگان را در نمایشگاهی با همکاری هنرآموزان برگزار می‌کند تا هم علاوه بر ایجاد انگیزه برای هنرجویان، قابلیت‌های مرکز آموزش صنایع‌دستی قزوین به نمایش درآید و هم معرف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به مردم جامعه است که زمینه‌ساز توسعه و ترویج صنایع‌دستی است.

وی در پایان یادآور شد: هنرآموزان مرکز آموزش صنایع‌دستی قزوین طی سه ماهه اول سال91 در 9 رشته آموزش دیده و سه سطح مقدماتی، پیشرفته و به آموزی را طی و موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره شده‌اند که حدود 70 تا 80 درصد هنرآموختگان این مرکز را بانوان تشکیل می‌دهند.

نمایشگاه صنایع‌دستی هنرآموزان از 18 تا 25 خرداد ماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و 16 تا 19.30 در نگارخانه مهر واقع در بلوار آیت‌الله مدرس آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول