اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

صنایع ‌دستی یک پیام‌رسان جدی فرهنگ ایرانی در جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: صنایع‌دستی با توجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن می‌تواند به عنوان یک پیام‌رسان جدی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در سطح جهانی نقش ایفا کند.

صنایع ‌دستی یک پیام‌رسان جدی فرهنگ ایرانی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام و المسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جمعه چناران با اشاره به روز جهانی صنایع‌ دستی گفت: سه عنصر فرهنگ و صنعت در ذات صنایع ‌دستی نهفته است و یکی از ظرفیت‌های خوبی است که با تقویت آن می‌توان زمینه اشتغال زیادی را فراهم کرد چنانکه سرمایه‌گذاری و سامان‌دهی در این بخش می‌تواند کمک موثری برای رهایی اقتصاد کشور از صادرات نفت باشد.

وی ادامه داد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید نگاه ویژه به صنایع‌ دستی شود زیرا صنایع‌ دستی مصداق بارز تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت: از آنجایی که امام اعتقاد داشت دانشگاه مبدا همه تحولات بوده و مقدرات این کشور در دست دانشگاهیان است بنابراین تحول و انقلاب اساسی در دانشگاهها که محیطی غرب‌زده و طاغوتی بود ضروری به نظر می‌رسید و امام(ره) فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را در راستای تحول بنیادین در دانشگاه‌ها صادر فرمودند.

تاجی افزود: امروز بعد از 32 سال از صدور این فرمان مبنی بر تحول فرهنگی در دانشگاه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این راستا باید پرسید چقدر به این هدف نزدیک‌تر شده‌ایم؟

آیا در تربیت اساتید و گزینش افراد شایسته و متعهد برای تدریس در دانشگاهها موفق عمل کرده‌ایم؟ در اسلامی کردن فضای دانشگاه چقدر موفق بوده‌ایم؟ آیا در گزینش و تربیت دانشجو کوتاهی نکرده‌ایم؟ آیا خروجی دانشگاه‌ها مورد تایید دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی است؟

وی با اشاره به گسترش کمی مراکز دانشگاهی و آموزش عالی در سراسر کشور گفت: گر چه توسعه عدالت اجتماعی این‌طور ایجاب می‌کند اما بعضی مراکز دانشگاهی غیرانتفاعی در شهرهای کوچک سبب هنجارشکنی و زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی می‌شوند که این اقدام آنان جای گلایه و انتقاد دارد.

امام جمعه چناران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال و بازتاب این فرمایشات در رسانه‌های جهانی گفت: با مروری بر درایت‌ها و مدیریت‌های رهبر معظم انقلاب در طول 24 سال از زعامت امت اسلامی نشان می‌دهد ایشان به شایستگی توانسته‌اند سکان انقلاب اسلامی را هدایت کنند و اگر بخواهیم مروری بر درایت‌ها و مدیریت‌های ایشان داشته باشیم ده‌ها و صدها کتاب هم جواب‌گو نیست.

تاجی گفت: اگر امروز در آستانه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم اگر بحران‌های داخلی و خارجی مهار و مدیریت شده است جز عنایت‌های الهی و تدبیر مقام معظم رهبری نمی‌توان دیگر دلیلی برای آن جست.

وی افزود: سکان‌دار انقلاب اسلامی علی‌رغم طوفان‌های متعدد سیاسی در منطقه و جهان، انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است، هوشیاری، توانمندی و درایت ایشان در استمرار راه امام خمینی(ره) و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و دشمنان نظام از این همه درایت و هوشمندی انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول