اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظار تاریخی مردم بستان‌آباد به پایان می‌رسد

آغاز ساماندهی «اوجان‌چای» با تخصیص 4 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: با پیگیری مسئولان شهرستان بستان‌آباد به‌زودی طرح ساماندهی رودخانه «اوجان چای» در داخل این شهر آغاز می‌شود.

آغاز ساماندهی «اوجان‌چای» با تخصیص 4 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، پیش‌ازظهر امروز در جلسه‌ای که در شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی و با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، اعضای شورای اسلامی و شهردار بستان‌آباد برگزار شد، مقرر شد فاز اول اجرای طرح ساماندهی رودخانه «اوجان چای» توسط شهرداری بستان‌آباد و شرکت آب منطقه‌ای استان آغاز شود.

الیاس گل‌محمدزاده فرماندار شهرستان بستان‌آباد در این جلسه، ساماندهی رودخانه «اوجان چای» را مطالبه تاریخی و چند ساله مردم منطقه اعلام کرد و افزود: در صورت تحقق این امر همانند سایر شهرها، می‌توان امکانات تفریحی و گردشگری مناسبی را در بستان‌آباد ایجاد کرده و بهبود معیشت و درآمد مردم را شاهد بود.

وی اظهار کرد: وضعیت نامطلوب «اوجان چای» در داخل شهر علاوه بر ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی، از لحاظ روانی و اجتماعی نیز پیامدهای جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته است و حتی متاسفانه شاهد چرای دام در بستر این رودخانه در وسط شهر هستیم.

گل‌محمدزاده با بیان اینکه شهرداری بستان‌آباد به‌دلیل مشکلات مالی به تنهایی قادر به اجرای این طرح بزرگ نیست، اضافه کرد: اگر شرکت آب منطقه‌ای به اجرای این طرح کمک نکند، پیشرفتی در ساماندهی «اوجان چای» رخ نخواهد داد.

فرماندار بستان‌آباد،‌ اعتبار لازم برای ساماندهی «اوجان چای» در سال‌جاری را 5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: «اوجان چای» همانند مهران‌رود تبریز می‌تواند مایه افتخار و آبروی بستان‌آبادی‌ها باشد.

حجت‌الاسلام علی رضوی امام جمعه بستان‌آباد هم با اشاره به تاثیرات فرهنگی اجرای طرح ساماندهی «اوجان چای»، خواهان نگاه فوق‌العاده مسئولان استان به این پروژه شد.

ارسلان هاشمی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با اشاره به طرح‌های بزرگ این شرکت در شهرستان بستان‌آباد گفت: فاز اول مطالعات احداث سدهای «قایشقورشاق» با ظرفیت 5 میلیون مترمکعب و «گلهین» با یک میلیون مترمکعب به پایان رسیده است و با بهره‌برداری از این سدها خدمات قابل توجهی به مردم شهرستان ارائه خواهد شد.

وی، از آغاز عملیات اجرای پایاب سد «جوقان» در هفته‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: عملیات پایاب سد «وحدت کردکندی» نیز در سفر آتی استاندار به شهرستان افتتاح خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه براساس قوانین، آب منطقه‌ای توانایی اختصاص اعتبار برای رودخانه‌های داخل شهر را ندارد، گفت: ورودی و خروجی «اوجان چای» توسط این شرکت ساماندهی شده است ولی با توجه به اهمیت ساماندهی این رودخانه در داخل شهر شرکت مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز آن اختصاص خواهد داد.

وی تصریح کرد: در صورت موافقت استانداری می‌توانیم اعتبارات بیشتری را اختصاص دهیم و علاوه بر آن از لحاظ فنی و اختصاص ماشین‌آلات همه‌گونه همکاری را با شهرداری بستان‌آباد انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: با آزادسازی آب سد «جوقان» در رودخانه «اوجان چای»، این رودخانه در همه فصول سال در داخل شهر آب‌دار خواهد شد.

همچنین در جلسه امام جمعه و فرماندار شهرستان بستان‌آباد با معاونان عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری مقرر شد مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای ساماندهی «اوجان چای» اختصاص یابد.

فرخ مسجدی معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز از تخصیص اعتبار لازم برای اجرای فاز اول این طرح از ردیف اعتبارات ستاد بحران در نیمه دوم سال‌جاری خبر داد. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول