اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

3500 انشعاب فاضلاب سنتی به رودخانه " قوبی‌چای" بناب قطع شد

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب از قطع سه هزار و 500 انشعاب فاضلاب سنتی به رودخانه "قوبی‌چای" بناب خبر داد و گفت: معضل 60 ساله «قوبی چای» بناب ظرف دو سال آینده حل می‌شود.

3500 انشعاب فاضلاب سنتی به رودخانه " قوبی‌چای" بناب قطع شد

سعید برقی در حاشیه شورای اداری شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بناب با گرامیداشت هفته محیط زیست و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان حفاظت محیط زیست شهرستان بناب به‌خاطر اقدامات انجام یافته مناسب به ویژه در ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب واحدهای صنایع شهرستان؛ از تلاش و برنامه‌ریزی برای حل معضل بهداشتی و زیست‌محیطی نهر سنتی «قوبی چای» در بناب خبر داد.

برقی با بیان اینکه معضل «قوبی چای» بناب از معضلات دیرینه این شهرستان است که بیش از 60 سال سابقه دارد؛ افزود: علت اصلی بوجود آمدن این مشکل این است که شهرداری بناب که سال‌ها پیش مسئولیت هدایت فاضلاب سنتی شهر را برعهده داشته، از روی ناچاری خروجی فاضلاب‌های شهر را به این رودخانه سنتی هدایت می‌کرد و تجمع این فاضلاب‌ها از آن زمان تاکنون موجب بروز مشکلات متعدد بهداشتی و زیست‌محیطی شده است.

 قطع 3500 انشعاب فاضلاب سنتی به قوبی چای بناب

وی گفت: در سه سال اخیر با مشخص شدن حریم بستر "قوبی‌چای"، بیش از سه هزار و 500 انشعاب فاضلاب سنتی در این رودخانه قطع شده و به شبکه مدرن فاضلاب شهری پیوسته است.

برقی ادامه داد: چند خروجی باقی‌مانده نیز که امکان اتصال به شبکه مدرن فاضلاب را ندارند، به‌زودی قطع خواهند شد.

فرماندار بناب گفت: امسال 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته و همچنین شهرداری نیز موظف شده تا علاوه بر مبلغ فوق، 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری تخصیص دهد و جمعاً با مبلغ 10 میلیارد ریال قسمت بیشتر و اساسی این رودخانه را ساحل‌سازی و بسترسازی کند و با برنامه‌ریزی مناسب حداکثر ظرف دو سال آینده پرونده معضل "قوبی‌چای" بناب برچیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته 117 میلیارد ریال اعتبار استانی و 220 میلیارد ریال اعتبار ملی برای شهرستان بناب جذب و هزینه شده که نسبت به سایر شهرهای استان رقم قابل قبولی بود، اما امسال نیاز به افزایش اعتبارات داریم.

برقی با بیان اینکه تمام روستاهای بناب از خدمات و امکانات زیربنایی اولیه برخوردار هستند؛ گفت: وضعیت طرح‌های عمرانی خصوصاً در روستاها مطلوب و رضایت‌بخش است.

وی در ادامه از مدیران شهرستان خواست تا قبل از زمان تقسیم بودجه دولت، مشکلات، نیازها و طرح‌های اداره مربوطه را به سازمان‌های مافوق اعلام کنند.

برقی از افتتاح فاز اول مرکز پرتودهی بناب تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: این مرکز در تقویت و رونق صنعت کشاورزی از جمله نگهداری و انبار محصولات کشاورزی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد.

فرماندار بناب ادامه داد: فاز دوم این طرح مناطق شمالغرب کشور را نیز تحت پوشش خود می‌برد.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول