اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 600 میلیون ریال صورت گرفت

بهره‌برداری از طرح جنگل‌کاری سد الخلج بستان‌آباد

خبرگزاری فارس: با حضور امام جمعه و فرماندار بستان‌آباد طرح جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز زمین‌های اطراف سد الخلج به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح جنگل‌کاری سد الخلج بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، الیاس گل‌محمدزاده پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح با اشاره به مزیت‌های کشاورزی در شهرستان بستان‌آباد گفت: با توجه به موقعیت عالی شهرستان نیاز به جنگل‌کاری در زمین‌های این منطقه بسیار مشهود است و هرگونه سرمایه‌گذاری در این امر، باعث جلوگیری از بروز معضلات بعدی خواهد شد.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد اجرای چنین طرح‌هایی را موجب حفظ اراضی ملی و رونق گردشگری در شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: منطقه الخلج با توجه به طبیعت بکر و دست‌نخورده خود و همجواری با سد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری در استان تبدیل شود و انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

وی با تشکر از صادقیان مدیر عامل کارخانه گچ آذربایجان که در این امر خیر مشارکت داشته است، خواستار گسترش چنین اقدامات خیرخواهانه شد و گفت: باید همانند مدرسه‌سازی و احداث مسجد، خیران در امر جنگل‌کاری و محیط زیست نیز مشارکت کنند.

طرح جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز زمین‌های اطراف سد الخلج با مشارکت کارخانه گچ آذربایجان در مساحتی بیش از 30 هکتار اجرایی شده است و برای اجرای آن 600 میلیون ریال اعتبار، هزینه و بیش از 24 هزار اصله نهال درخت در آن کاشته شده است. 

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول