اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

هرم سنی آذربایجان‌شرقی باریک‌تر شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح جزئیات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 در استان گفت: هرم سنی آذربایجان‌شرقی باریک‌تر شد.

هرم سنی آذربایجان‌شرقی باریک‌تر شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی فرخ مسجدی اظهار کرد: بر اساس نتایج این سرشماری جمعیت آذربایجان‌شرقی سه میلیون و 700 هزار و 569 نفر است.

وی نرخ رشد جمعیت آذربایجان‌شرقی را 0.66 درصد اعلام کرد و افزود: جمعیت استان نسبت به شش سال قبل، 97 هزار و 113 نفر افزایش یافته است.

68.8 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی شهری و 31.2 درصد روستایی هستند

معاون برنامه‌ریزی‌ استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جمعیت شهری استان، دو میلیون و 546 هزار و 44 نفر شامل 68.8 درصد مجموع جمعیت آذربایجان‌شرقی و جمعیت روستایی آن، یک میلیون و 154 هزار و 525 نفر معادل 31.2 درصد مجموع جمعیت استان است.

وی گفت: جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی در مقایسه با نتایج سرشماری قبل، 143 هزار و 500 نفر افزایش و جمعیت روستایی در مقایسه با همین نتایج 46 هزار و 295 نفر کاهش داشته است.

مسجدی همچنین با بیان اینکه نسبت جنسی بر اساس سرشماری سال گذشته 104 است، اظهار کرد: بر اساس این آمار به ازای 104 مرد، 100 زن در آذربایجان‌شرقی سکونت دارند.

وی گفت: جمعیت مردان آذربایجان‌شرقی، یک میلیون و 886 هزار و 148 نفر و جمعیت زنان استان یک میلیون و 814 هزار و 421 نفر است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر اساس نتایج سرشماری اخیر، شمار خانوارهای استان یک میلیون و 47 هزار و 649 نفر بوده و بعد خانوار 3.5 است که در مقایسه با سرشماری سال 85، کاهش نشان می‌دهد.

هرم سنی آذربایجان‌شرقی باریک‌تر شد

مسجدی درباره هرم سنی آذربایجان‌شرقی هم گفت: پیش‌بینی می‌شد که پایه هرم سنی در استان پهن‌تر شود اما نتایج سرشماری اخیر بیانگر باریک شدن پایه است ضمن اینکه وسط و راس هرم نیز پهن‌تر شده است.

 وی گفت: 67 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی، سنی معادل 15 تا 64 سال دارند و جمعیت زیر 15 ساله‌ها و بالای 64 ساله‌ها به ترتیب 24 و 9 درصد است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه آمار مورد اشاره، تجزیه و تحلیل مجموعه تحت مدیریتش است، اظهار کرد: نتایج قطعی سرشماری اخیر نفوس و مسکن تا آخر خرداد و در صورت داشتن تاخیر تا 15 تیر توسط مرکز آمار ایران اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول